آزمون SAT چیست؟

آزمون «SAT» که مخفف عبارت «Scholastic Aptitude Test» است، برای آن دسته از افرادی که قصد دارند وارد دانشگاه های خارجی شوند، مناسب است. این افراد با شرکت در این آزمون عیار مهارت‌ های آموخته ‌خود و نحوه به‌ کارگیری آن‌ها در دانشگاه را می سنجند.
آزمون SAT برای دانشجویانی که قصد ورود به دانشگاه‌ های انگلیسی زبان درکشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا، نروژ، ترکیه و دیگر کشورها را داشته باشند، برگزار می‌گردد. این آزمون در کشور آمریکا و اولین بار در سال 1926 توسط مؤسسه غیرانتفاعی «College Board» پایه‌ گذاری شده است و توسط سرویس آزمون تحصیلی «ETS» یا «Educational Testing Service» مدیریت می شود.
این آزمون برای تمامی افرادی با هدف ادامه‌ تحصیل و حداقل سن 17 تا 18 که مدرک دیپلم داشته باشند بسیار مفید است و جنبه‌ سنجش تحصیلی دارد. هرساله تعداد افرادی که در آزمون SAT شرکت می‌ کنند، بیشتر می شود و در سرتاسر جهان دارای بیش از هزار مرکز اخذ آزمون به غیر از ایران است. این آزمون به رشته خاصی محدود نمی شود و برای قبولی در تمامی رشته ها می باشد. آزمون SAT یک آزمون استاندارد و جهانی است و ۴ بار در سال و در ماه های مارس، می، اکتبر و دسامبر برگزار می شود.
دانشجویانی که قصد ورود به دانشگاه های ترکیه در رشته های تحصیلی پزشکی، پیراپزشکی و مقطع کارشناسی در دانشگاه های انگلیسی زبان را دارند، این آزمون یکی از شاه کلیدهای پذیرش دانشگاه بوده و پراستفاده ترین آزمون ها برای تحصیل در ترکیه به شمار می رود. جهت ثبت نام در این آزمون میتوانید از خدمات مجموعه تبریز ویزا بهره مند شوید.

sat

برخی از آزمون های خارجی 

Ales
Ales
USMLE
USMLE
پرداخت هزینه ثبت نام آزمون YÖS ترکیه
پرداخت هزینه ثبت نام آزمون YÖS ترکیه
پرداخت هزینه ثبت نام آزمون YÖS ترکیه
پرداخت هزینه ثبت نام آزمون YÖS ترکیه
پرداخت هزینه ثبت نام آزمون YÖS ترکیه
پرداخت هزینه ثبت نام آزمون YÖS ترکیه
آزمون TOMER
آزمون TOMER
آزمون ACT
آزمون ACT
YDS ترکیه
YDS ترکیه
ثبت نام GRE
ثبت نام GRE
یوک دیل
یوک دیل
YÖS دانشگاه های ترکیه
YÖS دانشگاه های ترکیه
toefl test
toefl test
پرداخت هزینه ثبت نام آزمون YÖS ترکیه
پرداخت هزینه ثبت نام آزمون YÖS ترکیه
آزمون TUS
آزمون TUS
IMAT
IMAT

آزمون SAT چیست؟

SAT یکی از دو آزمون استاندارد پذیرش دانشگاهی در ایالات متحده آمریکا است. آزمون SAT توسط هیئت مدیره کالج، که برنامه های PSAT و AP (برنامه ریزی پیشرفته) را اداره می کند، به صورت یک سازمان غیرانتفایی پیش برده میشود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون در بخش مقالات اینجا کلیک کنید.

چرا مردم در این آزمون شرکت میکنند؟

SAT یک آزمایش استاندارد است که نشان می دهد مدارس چگونه شما را با اندازه گیری مهارت های کلیدی مانند درک مطلب، توانایی محاسباتی و وضوح بیان برای کالج آماده می کنند. دانش آموزان زیادی این آزمون را می گذرانند و این آزمون داده هایی را در مورد چگونگی مقایسه شما با همسالانتان در سطح کشور به مدارس ارائه می دهد.

 بخش های مختلف آزمون SAT


بخش درک مطلب (Evidence-Based Reading):

سوالات این بخش از آزمون به صورت تستی یا چهار گزینه ای بوده و برای پاسخ های غلط نمره منفی در نظر گرفته نمی شود. به این صورت است که یک متن ادبی از متون کلاسیک و یا معاصر آمریکا انتخاب کرده و پس از توضیح کامل، از شما سوالاتی درباره آن می پرسد.

بخش نگارش و آزمون زبانی (Writing and Language Test):

تمامی سوالات این بخش نیز به به صورت چهار گزینه ای می باشد و برای جواب های غلط نمره منفی در نظر گرفته نمی شود. این بخش در نظر دارد که دستور زبان نوشتاری زبان انگلیسی را مورد آزمون قرار دهد و سوالات این بخش مشمول نکات گرامری، ساختار جمله، کاربرد دستور زبان و قواعد نشان گذاری شده می شود.

بخش ریاضیات (Math):

این بخش از آزمون SAT مهارت های شما را در قالب ریاضیات می سنجد و شامل بخش های مختلف ریاضی از جمله هندسه و آمار و جبر و … می باشد. از نظر سطح سوالات می توان گفت که آزمون SAT ریاضی چندان پیچیده ای ندارد و دانش آموز با سوالات ساده ای روبروست که البته باز هم درک بالایی را می طلبد.

نمره و سوالات آزمون SAT

در حالت کلی سوالات آزمون SAT در دو بخش مطرح می‌شود و۴۰۰ تا ۱۶۰۰ امتیاز دارد. متقاضی برای کسب امتیاز مناسب باید به سوالات بخش‌های مختلف SAT پاسخ دهد. این بخش‌ ها عبارتند از:

بخش اول : قسمت شفاهی (شامل درک مطلب، نگارش و زبان): نمره‌ای بین ۲۰۰ تا ۸۰۰

بخش دوم : قسمت ریاضیات: نمره‌ای بین ۲۰۰ تا ۸۰۰

سوالی در رابطه با خدمات دارید؟

به سادگی درخواست مشاوره دهید، تمام سوالات پاسخ داده میشوند!