معادل سازی مدارک در ترکیه (دنکلیک)

افرادی که قصد تحصیل در مقاطع عالی دانشگاههای ترکیه را دارند، باید مدارکشان را که از دانشگاه شان گرفته اند در کشور ترکیه معادل سازی کنند. تفاوتی ندارد که در کدام کشور جهان تحصیل کرده باشید؛ کشور ترکیه هیچ مدرک تحصیلی که در خارج از ترکیه اخذ شده باشد را به رسمیت نمیشناسد و اجازه کار یا ادامه تحصیل با آن مدرک را نمی دهد. برای استفاده برا استفاده از مدرک تحصیلی تان در ترکیه باید آن را معادل سازی (denklik) کنید.
معادل سازی مدارک یا همان دنکلیک، عموما توسط وزارت آموزش و پروش ترکیه در صورتی که متقاضی خواهان تطبیق دروس خود از دوره ابتدایی تا دبیرستان باشد و همچنین سازمان آموزش عالی ترکیه (Yüksek Öğretim Kurumu-YÖK) در صورتی که متقاضی درخواست تطبیق واحدهای دانشگاهی خود را داشته باشد انجام می گیرد. این امر برای استفاده از مدرک اخذ شده یا ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری الزامیست. مجموعه تبریز ویزا در راستای انجام هر چه بهتر خدمات به مردم عزیز، این امر می تواند به انجام برساند. اگر قصد معادل سازی مدارک خود در کشور ترکیه را دارید، می توانید از طریق راه های ارتباطی مجموعه تبریز ویزا با کارشناسان ما تماس گرفته و درخواست خود را ثبت نمائید.

denklik

مدت زمان معادل سازی مدارک در ترکیه

مدت زمان این پروسه با توجه به شرایط مختلف آن و تنوع مدارک افراد متفاوت است. مثلا برای مدارک پزشکی حدودا یکسال زمان میبرد ولی برای سایر رشته ها معمولا ۳ تا ۶ ماه طول می کشد.

معادل سازی مدارک در ترکیه برای رشته پزشکی

افرادی که قصد تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی در کشور ترکیه را داشته باشند، باید روند معادل سازی مدرک پزشکی خود را در ترکیه، برای تحصیل دوره های تخصص پزشکی طی نمایند. همچنین برای افرادی که در رشته های پزشکی فارغ التحصیل شده باشند، فارغ از این که مدرک تحصیلی خود را از کجا دریافت کرده باشند، باید در آزمون STS شرکت نمایند.

معادل سازی مدارک در ترکیه برای رشته های دندانپزشکی و داروسازی

افرادی که مدارک دندان پزشکی خود را از کشور های خارج از ترکیه اخذ کرده باشند و قصد کار و یا ادامه تحصیل در رشته تخصصی دندانپزشکی در ترکیه را داشته باشند، باید روند معادل سازی مدرک تحصیلی خود را در ترکیه انجام دهند. به همین سبب این افراد باید در آزمون STS شرکت نمایند و از مجموع 100 امتیاز حداقل 40 امتیاز را کسب نمایند. همچنین افرادی که مدرک داروسازی خود را در خارج از کشور ترکیه دریافت نموده باشند و قصد کار و یا ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه را داشته باشند نیز باید مراحل معادل سازی مدرک تحصیلی خود را در کشور ترکیه انجام دهند. داروسازان برای معادل سازی مدارک خود باید در آزمون های شفاهی و مصاحبه های علمی امتیاز لازم را کسب نمایند.

معادل سازی مدارک در ترکیه برای رشته های مهندسی و حقوق

افرادیکه در رشته های مهندسی و معماری خارج از ترکیه تحصیل کرده باشند، باید مراحل معادل سازی مدرک تحصیلی خود را در کشور ترکیه انجام دهند. از جمله این مراحل شرکت در آزمون STS-2 است که متقاضیان باید از مجموع 100 امتیاز این آزمون حداقل امتیاز 40 را کسب نمایند. اما نحوه معادل سازی مدرک تحصیلی در ترکیه برای فارغ التحصیلان رشته حقوق کمی دشوار تر از دیگر رشته ها می باشد. زیرا فارغ التحصیلان رشته حقوق علاوه بر شرکت در آزمون STS، باید تعدادی از واحد های درسی خود را در دانشگاه های ترکیه طی نمایند. زیرا برخی قوانین در هر کشوری می توانند در زمینه های مختلف کمی متفاوت باشد. از این رو فارغ التحصیلان رشته حقوق باید به مطالعه برخی از قوانین مخصوص به کشور ترکیه بپردازند و نمره قبولی را نیز در آزمون آنها اخذ کنند. فارغ التحصیلان رشته حقوق باید در آزمون STS حداقل امتیاز لازم را نیز دریافت نماید.

خدمات مجموعه تبریز ویزا برای معادل سازی مدارک


تمامی ابعاد معادل سازی مدارک در کشور ترکیه در این مطلب به خوبی توضیح داده شد. در صورتی که قصد مهاجرت به ترکیه از طریق کار و تحصیل را دارید، باید با استفاده از این روش، مدارک خود را در این کشور معادل سازی نمایید تا بتوانید به ادامه تحصیل بپردازید یا موفق به عقد قرارداد کاری خود در ترکیه شوید.
مجموعه تبریز ویزا می تواند با هزینه مناسب صفر تا صد خدمات مربوط به معادل سازی مدارک در ترکیه را انجام دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از کارشناسان ما، می توانید به پشتیبانی واتساپ ما پیام دهید و یا با شماره های تماس ما در ارتباط باشید.

سوالی در رابطه با خدمات دارید؟

به سادگی درخواست مشاوره دهید، تمام سوالات پاسخ داده میشوند!