آزمون GMAT

در مقاله “ آزمون GMAT چیست ؟ – همه چیز درباره آزمون GMAT ” شما نسبت به آزمون GMAT ، بخش های مختلف آن ، نحوه نمره دهی ، مدت زمان آزمون ، نمره مناسب ، ثبت نام ، جزییات آزمون و هزینه ی آن آگاه خواهید شد .

همچنین شما میتوانید از طریق تبریزویزا جهت ثبت نام در این آزمون یا پرداخت هزینه ی آن اقدام نمایید.

آزمون GMAT چیست ؟ – همه چیز درباره آزمون GMAT

درباره GMAT

تست پذیرش مدرک مدیریت یا GMAT خلاصه (The Graduate Management Admission Test) بخش مهمی از روند درخواست مدرسه کسب و کار است. GMAT یک آزمون استاندارد مبتنی بر رایانه ای مبتنی بر کامپیوتر و انطباق پذیر است که اغلب برای پذیرش در برنامه های بازرگانی فارغ التحصیل (MBA) در سطح جهانی مورد نیاز است.

GMAT توسط GMCM توسعه داده شده و به منظور ارائه به مدارس تجاری به مؤسسات معمول از آمادگی متقاضیان برای کار آکادمیک در سطح دانشگاهی تأسیس می شود. کمیته پذیرش مدرسه های کسب و کار به نمره GMAT خود، همراه با تجربه کاری، رکوردهای تحصیلی و مواد حمایت کننده نگاه کنید تا آمادگی خود را برای سخت گیری های برنامه MBA ارزیابی کنید.

اما چگونه ؟ نمره بالا در GMAT اثرات مستقیم و مثبت را در برنامه مدرسه کسب و کار شما خواهد داشت.

GMAT چیست؟

آزمون GMAT میزان دانش شما را از ریاضی پایه، جبر، هندسه، تجزیه و تحلیل داده های چند منبع و دستور زبان اندازه گیری می کند. مهمتر از همه، اندازه گیری توانایی شما برای تجزیه و تحلیل و ارزیابی مطالب نوشته شده، انتقاد کردن و حل مشکلات است. GMAT اولین و مهمترین آزمون مهارتهای تفکر انتقادی شماست. دانستن اینکه چگونه از طریق تجزیه و تحلیل اطلاعات و تجزیه و تحلیل ، اطلاعات کلیدی برای گرفتن نمره عالی در GMAT است.

بیشتر بخوانید : خلاصه اطلاعات مهم درباره آزمون GMAT

بخش های GMAT چیست؟

GMAT شامل چهار بخش است، گرچه شما از همان تفکر انتقادی و مهارت های تجزیه و تحلیل در طول آزمون استفاده می کنید، درست همانطور که در دوره کارشناسی MBA شرکت می کنید.

  • ارزیابی نوشتن تحلیلی
  • استدلال یکپارچه
  • کمی
  • کلامی

تست های GMAT قادر به انتخاب نظم هستند که در آن آزمون GMAT را انجام می دهند. شما سفارش بخش خود را در مرکز آزمون پس از آموزش کامپیوتر و درست قبل از شروع آزمون خود را انتخاب کنید. سه سفارش وجود دارد که می توانید از آنها انتخاب کنید:

  1. ارزیابی نوشتاری تحلیلی (AWA)، روش یکپارچه سازی (IR)، کمی، کلامی
  2. کلامی، کمی، استدلال یکپارچه، ارزیابی نوشتن تحلیلی
  3. کمی، کلامی، استدلال یکپارچه، ارزیابی نوشتن تحلیلی

بخش ارزیابی نوشتن تحلیلی GMAT به طور جداگانه از 0 تا 6 به دست می آید. بخش منطق یکپارچه نیز به طور جداگانه در مقیاس 1-8، در افزایش یک نقطه به ثمر میرساند. بخش های کمی و کلام هر کدام دارای نمره مقیاس 0-60 می باشند. سپس آنها برای کسب نمره در مقیاس 200-800 ترکیب می شوند، با افزایش 10 امتیاز، احتمالا بیشتر آشنا هستید. نمره شما در مقیاس 200-800، با افزایش 10 امتیاز، نشان دهنده سطح دشواری سوالاتی است که به درستی با استفاده از یک الگوریتم اختصاصی GMAC پاسخ داده اید.

میانگین نمره کلامی 27 است، در حالیکه میانگین نمره برای کمیت 39 است. میانگین 4/4 برای نوشتن تحلیلی و 4/2 برای روش یکپارچه سازی است. نمره ای که برنامه های MBA برای پذیرش بیشترین اهمیت را به خود اختصاص می دهد، نمره های کلامی و کمی شما است. در اینجا GMAT الگوریتم خود را به نمره های کلامی و کمی شما می رساند و آنها را به مقیاس 200-800 آشنا می رساند، در حالیکه میانگین نمره 552 است. بیشتر در مورد نحوه عملکرد GMAT در زیر به دست می آید.

ارزیابی نوشتن تحلیلی (AWA)

تعداد سوالات

مدت زمان برای تکمیل آزمون

امتیاز

 “تجزیه و تحلیل یک نظریه”

30 minutes

0-6

ارزیابی نوشتن تحلیلی، یا بخش مقاله، به مکاتب تجاری کمک می کند مهارت های نوشتاری شما را تجزیه و تحلیل کند. این نمره به طور جداگانه به دست می آید و نمره AWA شما برای تولید نمره 200-800 نمره شما استفاده نمی شود. مقالات توسط یک گرید انسانی و یک سیستم رتبه بندی رایانه به دست می آیند و دو نمره برای نمره نهایی شما به طور متوسط ​​است. اگر رأی ها به طور قابل توجهی متفاوت باشند، یک نفر دیگر مطالب خود را می نویسد و نمره می دهد.

برای کار نوشتن شما، شما با یک استدلال کوتاه مشابه با پاراگراف که در یک سوال اساسی انتقادی در بخش کلامی پیدا می کنید ارائه می شود. از شما خواسته نشده است نظر خود را در مورد موضوع ارائه دهید؛ به جای آن شما با انتقاد از استدلال نویسنده، تجزیه و تحلیل صحیح شواهد و استدلال نویسنده.

هنگامی که این بخش را به ثمر رسانید، گریدرهای مقاله به دنبال اینکه آیا شما می توانید بخشی از بحث را تجزیه و تحلیل کنید و به طور دقیق تجزیه و تحلیل کنید، ایده های خود را به صورت تفکر و منطقی تجزیه و تحلیل کنید، و بیانیه های خود را با گذرهای واضح مرتبط کنید.

استدلال یکپارچه (IR)

تعداد سوالاتمدت زمان لازم برای تکمیلبازه نمره
سؤالهای استدلال چند منبع

سوالات مصاحبه گرافیک

سوالات تجزیه و تحلیل دو بخش

سوالات تجزیه و تحلیل جدول

12 سوال کلی (بسیاری با چندین قسمت)

30 minutes

1-8

کمی

تعداد سوالاتمدت زمان لازم برای تکمیلمحدوده نمره
14-15 اطلاعات عمومی

16-19 حل سوالات مشکل

31 سوال کامل

62 minutes

0-60

بخش GMAT Quantitative برای تست اطلاعات شما و دانش تحلیلی از مفاهیم اولیه ریاضی، از جمله حساب ، خواص تعداد، جبر و هندسه طراحی شده است. بخش شامل دو نوع سؤال است:

کفایت داده ها

سوالات مربوط به کمبود داده شامل یک سوال و دو جمله از داده ها است. وظیفه شما این است که تعیین کنید آیا این اظهارات اطلاعات کافی برای پاسخ به سوال ارائه می دهد. این نوع سؤال شما را مستلزم به سرعت شناسایی اطلاعاتی که برای حل این مشکل نیاز دارید و به طور موثر از بین بردن گزینه های پاسخ می خواهید.

حل مشکل

حل مسئله یک نوع سؤال استاندارد آزمون استاندارد است. شما با یک سوال و پنج گزینه پاسخ ممکن ارائه می شود. سوالات حل مسئله از ریاضی سطح دبیرستان تا جبر و هندسه هواپیما برای تست مهارت های تفکر انتقادی خود استفاده کنید.

کلامی

تعداد سوالات مدت زمان لازم برای تکمیلمحدوده نمره
12 خواندن سواد درک (تقریبا)
10 سوال اساسی انتقادی (تقریبا)
14 سوال تصحیح احکام (حدود)
مجموع 36 سوال

65 minutes

0-60

بخش کلام GMAT برای تست دانش شما از انگلیسی استاندارد نوشته شده است، مهارت شما در تجزیه و تحلیل استدلالات و توانایی شما برای خواندن انتقادات . شما در این قسمت سه سوال را مشاهده خواهید کرد:

بیشتر بخوانید : آزمون زبان انگلیسی تافل چیست ؟ - ثبت نام TOEFL

ءَ،
استدلال انتقادی

سوالات استدلال انتقادی، مهارت هایی را که در ساخت و ارزیابی استدلال ها وجود دارد، ترسیم می کند و همچنین برنامه ریزی عمل را ترسیم می کند. شما با یک استدلال کوتاه یا یک سری اظهارات و یک سوال مربوط به آن روبرو خواهید شد. سوالاتی که برای نتیجه گیری منطقی انتقادی انجام می شود، نیاز به درک ساختار استدلال و تجزیه و تحلیل دقیق منطقی ارتباط بین شواهد و نتیجه گیری دارد.

تصحیح احکام

در اصطلاح حکم GMAT، شما معمولا با جملات طولانی و درگیر مواجه می شوید. بخشی یا همه جمله به صورت زیر مشخص می شود و از شما خواسته می شود بهترین نسخه بخش تحت تأثیر را از اصلی یا یکی از چهار جایگزین پیدا کنید. این جمله ممکن است بدون خطا باشد، یا ممکن است شامل یک، دو یا چند خطا باشد.

تفکر خواندن

این سوالات، مهارت های خواندن انتقادی خود را به طور خاص، توانایی شما برای خلاصه ای از ایده اصلی، تمایز بین ایده هایی که به طور خاص بیان شده اند و مواردی که توسط نویسنده مطرح می شود، تبیین کنید، نتیجه گیری را بر اساس اطلاعات در یک متن، تجزیه و تحلیل ساختار منطقی یک پاساژ، و نتیجه گیری لحن نویسنده و نگرش در مورد موضوع. شما با یک رکورد خواندن آکادمیک در مورد موضوع مربوط به کسب و کار، علوم اجتماعی، علم زیست شناسی، یا علوم فیزیکی ارائه خواهید شد و در مورد این متن 3-4 سؤال پرسیدید.

چگونه نمره GMAT بدست میاید ؟

GMAT آزمون تطبیقی ​​کامپیوتری یا CAT است. در GMAT، CAT واقعا با تست شما سازگار است.

هنگامی که شما GMAT را شروع می کنید، کامپیوتر بر این عقیده است که شما یک نمره متوسط ​​دارید و به شما یک سوال مشکل سخت افزاری می دهد. همانطور که شما به درستی به سوالات پاسخ می دهید، رایانه سوالاتی دشوارتر را ارائه می دهد و برآورد توانایی شما را افزایش می دهد. و بالعکس، به عنوان مثال اگر شما اشتباه پاسخ دهید، کامپیوتر برآورد شما از توانایی شما را کاهش دهد. نمره شما توسط یک الگوریتم تعیین می شود که سطح توانایی شما را نه تنها بر اساس آنچه که درست یا غلط بدست آورده است بلکه همچنین بر میزان دشواری سوالات پاسخ داده می شود.

الگوریتم GMAC که 200 تا 800 نمره را تعیین می کند اغلب اشتباه درک می شود و اسطوره های بسیاری درباره “ترک خوردگی” الگوریتم وجود دارد. بهترین روش برای ضرب و شتم الگوریتم آماده است. با این حال، به دلیل ماهیت تطبیقی ​​آزمون اجازه نمی دهد که سوالات “پرش” انجام شود، شما باید خودتان را تکان دهید و تعادل بین صرف وقت با ارزش و پاسخگویی به سوالات دشوار را درست و احتمالا قبل از پایان آزمون تست کنید. برای پایان دادن به سوالات بدون پاسخ در پایان آزمون جریمه قابل توجهی وجود دارد.

برای ارزیابی نوشتن تحلیلی، مقاله شما یک نمره را از یک خواننده انسانی و یک برنامه کامپیوتری با استفاده از مقیاس 6 نقطه ای جامع دریافت می کند. بخش منطق یکپارچه سازگار نیست، اما با بخش های کمی و کلامی، شما نمی توانید سوالات بدون پاسخ را ترک کنید و یا به سوالات قبلی بازگردید. بخش IR در مقیاس 1 تا 8 به دست می آید.

شما نمرات غیر رسمی GMAT خود را بلافاصله بعد از آزمون دریافت خواهید کرد، زمانی که شما گزینه ای برای حفظ یا لغو امتیاز خود دارید.

نمره خوب GMAT چیست؟

با توجه به هدف نمره GMAT شما، همیشه یک ایده خوب است که به میانگین یا میانگین نمره GMAT متقاضیان پذیرفته شده در برنامه های MBA مورد نظر خود بپردازید. این به شما یک خط پایه خوب می دهد

بخش های کم و کلامی GMAT هر کدام از 0 تا 60 به دست می آیند، میانگین نمره برای کمی در 39 و میانگین نمره برای Verbal در 27 است. مدارک کسب و کار و برنامه های MBA بیشترین توجه را به 200- مقیاس 800 نمره، که میانگین نمره آن 552 است.

شما می توانید از جداول زیر استفاده کنید تا رابطه بین مقیاس های مقیاس پذیر و آزمون گیرندگان به دست آوردن آنها را ببینید:

درصدمجموع امتیاز

Top 10% of all test takers

710

Top 25% of all test takers

650

Top 50% of all test takers

580

Below 50th percentile of all test takers

570

* بر اساس عملکرد آزمون GMAT بین سال های 2013 تا 2015

دانشجویان پذیرفته شده در برنامه های رقابتی ترین برنامه ها دارای نمرات متوسط در محدوده 710 هستند، آنها را در 90 درصد یا بالاتر قرار می دهند. اگر قصد دارید از یکی از این برنامه ها استفاده کنید، باید 710 یا بالاتر را در GMAT به عنوان یک متقاضی قوی انتخاب کنید.

GMAT چقدر طول می کشد؟

در روز تست، می توانید تقریبا بیش از 3.5 ساعت برای آزمون صرف کنید، از جمله زمان آزمون و اختلالات اختیاری. توجه داشته باشید که این زمان شامل زمان ثبت نام شما در مرکز آزمایش نیست. توصیه می شود حداقل 30 دقیقه قبل از امتحان خود به مرکز آزمایش مراجعه کنید.

بخش های آزمونزمان
Analytical Writing Assessment30 minutes
Integrated Reasoning30 minutes
Quantitative62 minutes
Verbal65 minutes
Optional Breaks (Total)16 minutes
Total Approximate Time3 hours, 23 minutes

تاریخ امتحان چه زمانی است ؟

از آنجایی که MBA و برنامه های تجاری دیگر طیف گسترده ای از مهلت های کاربردی را می پسندید، می خواهید برنامه های مورد علاقه خود را قبل از زمان مورد تحقیق قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که نمره GMAT خود را می توانید برای اولین و آخرین مهلت ارسال گزارش دهید. نمره GMAT شما پنج سال اعتباردارد.

بیشتر بخوانید : پرداخت هزینه ، ثبت نام آزمون GMAT

در نظر داشته باشید که بسیاری از برنامه های MBA برنامه های کاربردی را از “دور” می پذیرند که می توانند در برنامه های بسیار رقابتی در اوایل سپتامبر به پایان برسد و می توانند در آوریل یا مه برای دور سوم یا حتی چهارم آوریل به پایان برسند.

شما می خواهید 1-3 ماه برای تحصیل در GMAT اختصاص دهید. کسانی که آزمون GMAT را انجام میدهند که در 90 درصد یا بیشتر به نمره میپردازند، معمولا بیش از 120 ساعت برای امتحان مطالعه میکنند.

GMAT چقدر هزینه دارد؟

هزینه GMAT به مبلغ 250 دلار است و شامل ارسال گزارش نمرات به حداکثر پنج برنامه انتخابی شما می باشد. مهم این است که شما زمان مناسب برای انتخاب GMAT را انتخاب کرده و آمادگی آزمون درست را برای شما انتخاب می کنید، بنابراین مجبور نیستید هزینه آن را بیش از یک بار بپردازید.

Source

از  جمله خدمات تبریزویزا :

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *