آزمون تافل IBT


درباره ی آزمون تافل IBT: آزمون تافل IBT مخفف  (INTERNET BASED TEST) به معنای آزمون مبتنی بر اینترنت است. این آزمون دارای 4 بخش – خواندن، گوش دادن، صحبت کردن، و نوشتن است . این آزمون مهارت های آکادمیک انگلیسی را همانطور که واقعاً در کلاس استفاده می شود اندازه گیری می کند.

این آزمون در بیش از 11500 دانشگاه و مؤسسه دیگر در بیش از 160 کشور جهان از جمله استرالیا، کانادا، نیوزلند، ایالات متحده، بریتانیا، و در سراسر اروپا و آسیا پذیرفته شده است.

آزمون TOEFL IBT به راحتی از طریق 3 گزینه تست ارائه می شود:

آزمون سنتی تافل iBT در یک مرکز آزمون: دانش آموزان در صورت تمایل به ثبت نام در این گروه از سایت آزمون تافل میتوانند مکان های آزمون نزدیک خود را بیابند.
نسخه خانگی تافل iBT
نسخه کاغذی تافل iBT (که در میان متقاضیان نسبت به دو گزینه اول طرفداران کمی دارد.)
این تنها آزمونی است که هر 4 مهارت آکادمیک انگلیسی – خواندن، گوش دادن، صحبت کردن، و نوشتن – را به روشی که در یک کلاس درس استفاده می شود اندازه گیری می کند.

متقاضیان عزیز جهت ثبت نام و واریز هزینه ی آزمون تافل میتوانند به سایت تبریز ویزا مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنند.

چرا آزمون تافل را انتخاب کنیم؟


هر ساله بیش از 35 میلیون نفر در جهان آزمون تافل را برای نشان دادن مهارت خود در زبان انگلیسی انتخاب می کنند. اما چرا؟

  1. در سراسر جهان پذیرفته شده است: حق انتخاب دانشگاه های بیشتری دارید. آزمون تافل iBT پذیرفته شده ترین آزمون زبان انگلیسی در جهان برای تحصیل، کار و مهاجرت است.
  2. به سبکی که دوست دارید آزمون بدهید: اکنون می توانید مکان و نحوه شرکت در آزمون تافل iBT را انتخاب کنید: در یک مرکز آزمون یا در خانه. مراکز آزمون ما در سرتاسر جهان با قوانین ایمنی و بهداشتی اداره می شوند. و یا در غیر اینصورت می‌توانید از حریم خصوصی خانه تان در آزمون شرکت کنید. برخی از کشورها اکنون گزینه Paper Edition را نیز ارائه می دهند. آزمون شما انتخاب شماست.
  3. یک تجربه ی آزمون بهتر را تجربه کنید: موسسه آزمون تافل IBT  مزایایی به شما ارائه داده است. از جمله نمرات MY BEST، و آزمون تمرینی رایگان(که دقیقا تعداد سوالات عینا شبیه به یک آزمون واقعیست. چرا که هر چهار مهارت وجود دارند و از آزمون های سالهای پیش هستند) که تجربه ی بهتری از آزمون را به شما ارائه می دهد. جهت تجربه ی یک آزمون تافل شبیه سازی شده اینجا کلیک کنید.

چه چیزی در آزمون در انتظار شماست؟


محتوای آزمون تافل iBT®

همانطور که گفته شد آزمون TOEFL iBT® دارای 4 بخش Reading، Listening، Speaking و Writing است. در طول آزمون، این 4 مهارت ارتباطی انگلیسی را با هم ترکیب خواهند کرد ، بدین شکل که:

در یک سوال بخشی از سوال را خواهید خواند، بخشی را گوش خواهید داد، و جواب را بیان خواهید کرد.
در سوالی گوش خواهید داد و سپس جهت پاسخ صحبت خواهید کرد.
در پاسخ به سوالی گوش خواهید داد، سپس خواهید خواند و برای جواب خواهید نوشت. کل آزمون حدود 3 ساعت طول می کشد تا تکمیل شود، اما باید برای 3 ساعت و نیم برنامه ریزی کنید، و 30 دقیقه را برای آماده سازی خود ، در نسخه کاغذی برای پیدا کردن محل نشستن خود مد نظر بگیرید.

چه تجهیزات و الزاماتی برای آزمون در خانه باید داشته باشید؟


قبل از ثبت نام در تافل HOME EDITION باید تایید کنید که این تجهیزات را در خانه دارید. اگر این شرایط را فراهم نکرده باشید نمیتوانید آزمون بدهید و در قبال آن هیچ بازپرداخت یا تاریخ آزمون مجددی دریافت نخواهید کرد:

  1. کامپیوتر:

    کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ؛ شما نمی توانید از تبلت یا دستگاه تلفن همراه استفاده کنید.
    سیستم کامپیوتر شما باید فقط یک مانیتور یا صفحه نمایش داشته باشد. مانیتورهای متعدد یا دو صفحه نمایش مجاز نیستند.

  2. سیستم عامل کامپیوتر: 

    برای ویندوز ورژن 8 یا 10. برای MAC ورژن 10 و نیم یا بالاتر.

  3. مرورگر:

    مرورگر کروم و یا فایرفاکس.

  4. اسپیکر:

    برای شنیدن صدای ناظر آزمون از یک بلندگوی داخلی یا خارجی استفاده کنید. هدست یا هدفون مجاز نیست.

  5. میکروفون:

    از یک میکروفون داخلی یا خارجی که بخشی از هدست نیست برای برقراری ارتباط با ناظر آزمون استفاده کنید.

  6. دوربین:

    می تواند یک دوربین داخلی در رایانه یا یک وب کم جداگانه باشد.
    قبل از شروع آزمون، دوربین باید قابلیت جابجایی داشته باشد تا نمای 360 درجه از اتاق، و سطح میز شما را به ناظر آزمون نشان دهد.

  7. حریم خصوصی:

    در طول آزمون باید در اتاقی تنها باشید و هیچ کس دیگری وارد نشود. شما نمی توانید در فضای عمومی مانند پارک، کافی نت یا رستوران باشید.
    قبل از شروع آزمایش باید تمام درهای اتاق را ببندید.

  8. میز و صندلی:

    کامپیوتر و صفحه کلید شما باید روی میز باشد. میز و صندلیتان را طوری قرار دهید که درب اتاق برای ناظر قابل مشاهده باشد.  میز و اطراف  باید از هرچیزی که برای استفاده در طول آزمون تایید نشده اند، مثل موبایل ، دوربین ، یادداشت ها و کتاب پاک باشد. مبلمان و دکوراسیون اتاق نیازی به برداشتن ندارند. شما باید روی یک صندلی استاندارد بنشینید. نباید روی تخت یا کاناپه  بنشینید یا دراز بکشید. خوردن غذا و نوشیدنی در طول آزمون ممنوع است.

  9. لباس و ظاهر:

    گوش‌ها و صورت شما باید در طول آزمایش قابل مشاهده باشند و توسط مو، کلاه یا موارد دیگر پوشانده نشوند. در صورتی که گوش های شما در حین آزمایش قابل مشاهده باشد، پوشیدن حجاب مجاز است. ماسک پزشکی را نمی توان استفاده کرد. برای آزمون خود لباس مناسب بپوشید. توجه داشته باشید که  شما از طریق دوربین توسط سرپرست نظارت خواهید شد و عکس شما با مؤسساتی که امتیازات شما را دریافت می کنند به اشتراک گذاشته می شود.
    قبل از مراجعه به امتحان، باید تمام لوازم جانبی تزئین مو از قبیل گیره، هدبند و… را بردارید. نیازی نیست حلقه های ازدواج و نامزدی را بردارید.

  10. وسایل یادداشت برداری:

    بخاطر دلایل امنیتی نمی توانید روی کاغذ معمولی یادداشت برداری کنید.
    برای یادداشت برداری می توانید از یکی از موارد زیر استفاده کنید:
    تخته وایت برد رومیزی کوچک با ماژیک قابل پاک شدن.  در صورت نبودن وایت برد میتوانید یک ورق کاغذ سفید را داخل یک پلاستیک شفاف بگذارید و از یک ماژیک قابل پاک شدن استفاده کنید.
    در پایان تست، باید به ناظر آزمون نشان دهید که تمام یادداشت ها پاک شده اند.

مدت زمان و تعداد سوالات آزمون Toefl IBT

 

نمرهتعداد سوالاتمدت زمانبخش آزمون
3020 سوال35 دقیقهخواندن- reading
3028 سوال36 دقیقهگوش دادن- listening
302 متن29 دقیقهنوشتن- writing
304 وظیفه16 دقیقهصحبت کردن- speaking

 

سوالی در رابطه با خدمات دارید؟

به سادگی درخواست مشاوره دهید، تمام سوالات پاسخ داده میشوند!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *