حواله چین

کشور چین در قاره آسیا، یکی از پهناور ترین کشورهای دنیا و دومین کشور پرجمعیت در کره خاکی می باشد. این کشور دارای دومین اقتصاد برتر دنیا نیز هست و بازار اقتصادی و تجاری این کشور، حرف اول را در دنیا می زند. بازارهای تجاری شهرهایی مانند بندر شانگهای که بزرگترین بندر دنیا نیز هست، در زمره برترین ها قرار دارد و کشور چین را به یک قطب تجاری-اقتصادی تبدیل کرده است. از این رو بازرگانان و تاجران از جای جای دنیا برای سرمایه گذاری و تجارت در کشور چین داوطلب می شوند. بازرگانان ایرانی یکی از بزرگترین داوطلبان تجارت با این کشور پهناور می باشند؛ از این رو، ارسال حواله بانکی به کشور چین از طریق بانک های مختلفی قابل انجام است.
مجموعه تبریز ویزا با سال ها تجربه در این زمینه، می تواند تمامی خدمات مربوط به ارسال حواله بانکی به چین را به بهترین شکل ممکن به انجام برساند. این مجموعه قادر است ارسال حواله جات شرکتی و شخصی مربوط به بانک های چین را در سریع ترین زمان انجام دهد. برای این کار تنها کافیست از طریق وب سایت تبریز ویزا اقدام به ثبت سفارش بکنید.

حواله بانکی چیست؟

حواله بانکی یا سوئیفت امروزه به یکی از مطمئن ترین، سریعترین و کارآمد ترین راه های انتقال پول در دنیا تبدیل شده است و در انجام معاملات بین المللی نقش بسزایی دارد. استفاده از روش حواله برای بسیاری از افراد و موسسات در اولویت قرار می گیرد. ارسال حواله بدین صورت انجام می شود که فرستنده پول یا خریدار کالا و خدمات، مبلغ توافق شده را به حساب بانکی فرد یا شرکت دریافت کننده واریز می کند؛ این امر زمانی اتفاق می افتد که حساب فرد یا شرکت گیرنده در کشوری قرار گیرد که به شبکه بین المللی سوئیفت متصل باشد. حال باید گفت که شبکه بین المللی سوئیفت یعنی چه؟ منظور از این شبکه در واقع وجود یک ارتباط بین المللی بین بانک های معتبر دنیاست که امکان جابجایی حواله بانکی را بین خودشان فراهم کرده اند.  ارسال حواله درست مثل انتقال حساب به حساب داخلی می باشد و تنها تفاوتی که دارد این است که زمان نشستن پول در حساب مقصد بیشتر طول می کشد و معمولا بین 2 الی 3 روز کاری زمان می برد. البته ممکن است این زمان تغییر کند و کم یا زیاد شود.

حواله یوان به چین

تجارت اقتصادی و ارزی بین دو کشور ایران و چین با سرعت بالایی در حال رشد و پیشرفت است. به واسطه این رشد مبادلات ارزی، استفاده از حواله به عنوان ابزاری برای ارسال پول به کشور چین به شدت افزایش یافته است؛ به طوریکه تجارت بین شرکت های ایرانی و چینی بیشتر با حواله بانکی یوان انجام می شود. به دلیل حضور گسترده ایرانی ها در چین، حواله یوان به بخش مهمی از مبادلات ارزی تبدیل شده است و اهمیت بالایی در تجارت بین المللی دارد. علاوه بر این، مهاجرت گسترده ایرانیان به چین برای اهداف کاری، تحصیلی و … نیاز به حواله یوان را بیش از پیش کرده است.
یکی از مهم ترین دلایلی که حواله یوان را به درجات بالایی در تجارت بین الملل رسانده است، تبدیل شدن یوان به یکی از رایج ترین ارزهای مورد استفاده در معاملات بین المللی می باشد. همچنین، پایین بودن هزینه حواله یوان به چین نسبت به دیگر ارزهای رایج مثل یورو و دلار، تجار ایرانی را بیش از پیش به استفاده از واحد پولی یوان در حواله ها ترغیب کرده است.

مزایای استفاده از حواله یوان

  1. هیچ محدودیتی برای تعداد تراکنش حواله یوان وجود ندارد.
  2. قیمت ارز یوان نسبت به دیگر ارزها پایین تر است و دولت چین نیز تلاش می کند آن را همیشه پایین نگه دارد.
  3. به دلیل روابط تجاری و اقتصادی خوب بین دو کشور ایران و چین، سرعت انتقال پول با حواله یوان بسیار بالاست.
  4. انتقال پول به چین از طریق حواله یوان بسیار امن و مطمئن است و در هیچ شرایطی بلوکه نمی شود؛ به 2 دلیل می توان این ادعا را اثبات کرد: 1. تمامی حواله جات خارج از قوانین تحریم های آمریکا و از طریق بانک های داخلی چین انجام می شود 2. ارز دلار، هیچ نقشی در نقل و انتقال ارزی نخواهد داشت.
  5. هیچ محدودیتی در ارسال یوان به چین از طریق حواله وجود ندارد در صورتی که سایر ارزها دارای محدودیت هستند.

بهترین بانک های چین برای انتقال ارز

به دلیل اینکه کشور چین یکی از بزرگترین صادرکنندگان کالا و خدمات در دنیا می باشد، دولت این کشور امکان ارسال و دریافت حواله یوان به تمامی حساب های بانکی اعم از شخصی و شرکتی را میسر ساخته است. کشور چین به دلیل گستردگی بالای تجارت و حجم واردات و صادرات، تعداد زیادی بانک بزرگ دارد و اکثر این بانک ها نیز با کشورهای مختلف همکاری می کنند. بانک های بسیاری در کشور چین وجود دارد که هر کدام از آنها ویژگی های خاصی دارند که باعث می شود به همکاری با آنها فکر کنیم. یکی از معروف ترین بانک های کشور چین، بانک کشاورزی چین Bank of Agricultural (ABC) است که با داشتن بیش از 24 هزار شعبه در سراسر چین، یکی از بزرگترین مراکز معاملات حواله یوان می باشد. یکی از مزیت های فوق العاده این بانک، کاهش چشمگیر کارمزد حواله یوان است که بسیاری از افراد برای استفاده از این بانک برای حواله ترغیب می کند. بانک چین Bank of China نیز یکی از معروف ترین بانک های کشور چین می باشد و معاملات زیادی در شعبات این بانک انجام می شود. شعبه اصلی بانک چین در شهر پکن قرار دارد و جزو بهترین بانک ها جهت معامله حواله یوان است. البته این ها فقط چند نمونه از بانک های چینی است و سیستم بانکی این کشور یکی از بزرگترین ها در دنیاست. برخی بانک های چین را در اینجا مشاهده کنید.

ارسال حواله به چین
ارسال حواله به چین
ارسال حواله به چین
ارسال حواله به چین
ارسال حواله به چین
ارسال حواله به چین
ارسال حواله به چین
ارسال حواله به چین

حساب شخصی یا حساب شرکتی، کدام یک امن‌تر است؟

ارسال حواله یوان هم می تواند به حساب های شخصی انجام شود و هم به حساب های شرکتی واریز گردد. انتخاب آن به عهده شخص پرداخت کننده است و می تواند بین حساب شخصی و شرکتی یکی را برای واریز پول انتخاب نماید؛ البته این انتخاب در شرایط مختلفی متفاوت است و ممکن است در یک پرداخت مجبور باشید به یک حساب شخصی واریز کنید یا یک حساب شرکتی را برای پرداخت انتخاب کنید. بیشتر ایرانی ها ترجیح می دهند حواله جات خود را به حساب های شخصی در کشور چین منتقل کنند؛ همچنین باید گفت که بانک کشاورزی چین (ABC) محبوب ترین بانک برای انتقال حواله نزد ایرانیان است. زیرا که این بانک یکی از بهترین گزینه ها برای تراکنش های بین بانکی و بین استانی درون چین است؛ کارمزدی را دریافت نمی کند و محدودیت خاصی نیز برای انجام تراکنش در این بانک وجود ندارد. 

مزایا و معایب حواله یوان به حساب شخصی

  1. حواله سریع تر به حساب منتقل می شود
  2. کارمزد آن کمتر است
  3. مالیات بر فروش دریافت نمی شود
  4. به دلیل سخت بودن پیگیری حساب شخصی، ریسک بالایی دارد

مزایا و معایب حواله یوان به حساب شرکتی

  1. انجام معاملات تجاری امنیت بیشتری دارد
  2. پروسه انتقال به حساب شرکتی بیشتر طول میکشد
  3. باید مالیات بر فروش پرداخت کنید
  4. کارمزد بیشتری نسبت به حساب شخصی دارد

مدارک لازم برای حواله چین

برای جلوگیری از پولشویی و فساد مالی در بانک های چین، محدودیت های سختگیرانه ای برای حواله یوان در نظر گرفته شده است. سیستم بانکی کشور چین به شبکه جهانی مبارزه با پولشویی متصل است و از مقررات ویژه آن پیروی می کند. به دلیل تحریم ایران در مجامع بین المللی، اکثر تجار ایرانی نمی توانند اسناد مربوط به این مقررات به بانک های چین را ارائه دهند. همچنین باید گفت که بیشتر بانک های ایرانی در فهرست بانک های تحریم شده و ریسک‌دار قرار دارند و انجام معامله با این بانک ها بسیار دشوار است. به همین جهت، تکمیل مدارک و آگاهی از قوانین حواله یوان برای تاجران ایرانی به یک چالش تبدیل شده است.
علاوه بر اینکه شما باید مدارکی را مبنی بر رعایت قوانین انتقال پول به بانک ارائه کنید، به طور کلی مدارک اصلی دیگری را نیز باید برای انجام حواله در اختیار داشته باشید؛ مدارکی اعم از آدرس بانکی که حواله یوان به آن منتقل می شود، آدرس محل زندگی و شماره تماس گیرنده حواله و همچنین مبلغ حواله یوان. تمامی این موارد ریز به ریز باید در فرم حواله درج شود؛ بهتر است فرم حواله را چند بار مطالعه کنید تا اگر اشکالی داشت رفع نمائید.
حواله چین به دلیل حجم بالای مبادلات تجاری بین ایران و چین، اهمیت بسیاری برای تجار دارد و افراد بسیاری از آن استفاده می کنند. اما به علت پیچیدگی زیاد نقل و انتقال ارزی، قوانین و مقررات سختگیرانه مبارزه با پولشویی و تحریم های بین المللی، اکثر افراد پروسه انجام حواله چین را به موسسه ها و مجموعه های تجاری می سپارند. مجموعه تبریز ویزا در این راستا می تواند تمامی خدمات مربوط به حواله چین و نقل و انتقال آن را انجام دهد. شما عزیزان می توانید از طریق ثبت سفارش در وبسایت، تماس با کارشناسان مجموعه یا از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید و از خدمات مجموعه تبریز ویزا بهره مند شوید.

ارسال حواله به چین چگونه انجام می شود؟

ارسال حواله یوان به چین از چند راه امکان پذیر است و تاجران برای انتقال پول به چین روش های مختلفی را پیش روی خود دارند. هر کدام از سیستم هایی که برای ارسال حواله مورد استفاده قرار می گیرند، مزایا و معایبی دارند و شرایط خاص خود را برای نقل و انتقال حواله یوان دارا می باشند. بنابراین بهتر است قبل از هر چیز از ایمن و قانونی بودن سیستمی که برای ارسال حواله در نظر گرفته اید، مطمئن شوید و بعدا اقدام کنید. امروزه به دلیل تحریم کشور ایران در مجامع بین المللی، بسیاری از سیستم های بانکی دنیا برای ما بسته هستند یا محدودیت دارند؛ به همین دلیل ممکن است هر اتفاقی برای پول شما بیفتد و درست به مقصد نرسد. پس بهتر است تمامی موارد امنیتی را رعایت کنید و البته کار خود را به یک موسسه معتبر بسپارید.

سوالی در رابطه با خدمات دارید؟

به سادگی درخواست مشاوره دهید، تمام سوالات پاسخ داده میشوند!

سوالات متداول

چگونه از سایت ثبت سفارش کنیم؟

ابتدا در سایت تبریز ویزا عضو شوید؛ سپس از منوی داشبورد ثبت سفارش نمایید.

کارمزد هزینه ارسال حواله و پرداخت چقدراست؟

با توجه به متغببر بودن سیستم ارسال حواله و تنوع آن ها، کارمزد هر سیستم متفاوت میباشد لذا جهت استعلام لطفا با شرکت تماس حاصل فرمایید.

تایم ارسال حواله چقدر است؟

بسته به اینکه حساب گیرنده شخص یا شرکت باشد و میزان مبلغ ارسالی بین ۳ تا ۵ روز کاری زمان بر میباشد.

سوالات متداول