پس از مطالعه مقاله “ GRE چیست ؟ – همه چیز درباره آزمون GRE ” در ارتباط با اینکه این ازمون چیست و به چیزهایی برای این ازمون نیاز دارید همچنین با بخش های مختلف این ازمون اشنا خواهید شد .

همچنین شما میتونید از اینجا تو این آزمون ثبت نام کنید .

درباره GRE

آزمون The Graduate Record Examination به اختصار GRE ، GRE یک گام مهمی در روند تحصیلات تکمیلی و مدرسه کسب و کار است.GRE یک امتحان استاندارد شده مبتنی بر کامپیوتر است که اغلب برای پذیرش در برنامه های فارغ التحصیل و برنامه های تجاری فارغ التحصیل (MBA) در سطح جهانی مورد نیاز است.

GRE توسط ETS Testmaker  اداره می شود تا مدارس فارغ التحصیل و کسب و کار را با اقدامات مشترک برای مقایسه مدارک تحصیلی و آمادگی تحصیلات تکمیلی برای کارآموزی در مقطع کارشناسی ارشد فرا بگیرد. کمیته های پذیرش مدرسه و مدرسه کسب و کار به نمره GRE شما، همراه با رکورد تحصیلی و مواد حمایت کننده، برای ارزیابی آمادگی شما برای رعایت اصول مطالعات تحصیلی فارغ التحصیل، نگاهی می اندازند.

چطوری ؟ نمره بالا در GRE تاثیر مستقیم و مثبت بر برنامه تحصیلات تکمیلی یا مدرسه کسب و کار شما خواهد داشت.

GRE چیست؟

آزمون GRE سطح دانش شما را از ریاضی پایه، جبر، هندسه، و تجزیه و تحلیل داده ها و همچنین واژگان (vocabulary) در سطح دانشگاهی اندازه گیری می شود . مهمتر از همه، اندازه گیری توانایی شما برای تجزیه و تحلیل و ارزیابی مطالب نوشته شده، انتقاد کردن و حل مشکلات است. در مورد GRE در اینجا بیشتر بدانید.

بخش های GRE چیست ؟

شما سه نمره در این آزمون خواهید گرفت :

  • تحلیل نوشتاری
  • استدلال کلامی
  • استدلال کمی

این نمرات از بخش های زیر داده میشود :

  • بخش ارزیابی نوشتن تحلیلی
  • بخشهای استدلال کلامی
  • بخش استدلال کمی

علاوه بر این، شما یکی از بخش های زیر را خواهید دید :

  • بدون امتیاز یا unscored(ممکن است به صورت استدلال کلامی یا استدلال کمی باشد.)
  • تحقیق یا research (مورد استفاده برای اهداف تحقیق ETS است.)

بخش های استدلال کمی و منطق کلامی هر کدام در مقیاس 130 تا 170 امتیازبندی میشود. نمره متوسط برای استدلال کلامی 151 است و میانگین نمره برای استدلال کمی 153 است. ارزیابی تحلیل نوشتاری از 0 تا 6 به میزان افزایش نیمی از امتیاز به دست می اید و میانگین نمره 4.0 است .

تحلیل نوشتاری یا Analytical Writing

GRE چیست ؟ - همه چیز درباره آزمون ”GRE“ | تحلیل نوشتاری
GRE چیست ؟ – همه چیز درباره آزمون ”GRE“ | تحلیل نوشتاری

ارزیابی تحلیل نوشتاری و یا بخش “مقاله” ، اندازه گیری می کند که آیا شما می توانید افکار و پاسخ های خود را به ایده های پیچیده را به شیوه ای روشن و منطقی بیان کنید. فرمول یک پایان نامه خوب در پاسخ به موضوعات جدید و ناآشنا و کلید ، خوب انجام دادنه تحلیل نوشتاری است.

بیشتر بخوانید : بهترین سیستم های پرداخت آنلاین برای 2018 (بخش اول)

در طول دو وظیفه به طور جداگانه درتحلیل نوشتاری ،از شما “تجزیه و تحلیل یک مسئله” و “تجزیه و تحلیل یک بحث” خواسته میشود.برای انجام وظیفه “تجزیه و تحلیل یک مسئله”، شما یک نظر را در مورد موضوعی که مورد علاقه عموم است، بخوانید و دستورالعمل هایی را در مورد چگونگی پاسخ به مسئله در دست بگیرید.

برای انجام وظیفه «آنالیز یک نظریه»، شما باید یک استدلال را مطابق دستورالعملهای داده شده در اعلان در نظر بگیرید.

استدلال کلامی یا Verbal Reasoning (Verbal)

GRE چیست ؟ - همه چیز درباره آزمون ”GRE“ | استدلال کلامی یا Verbal Reasoning (Verbal)
GRE چیست ؟ – همه چیز درباره آزمون ”GRE“ | استدلال کلامی یا Verbal Reasoning (Verbal)

بخش کلامی GRE توانایی شما را برای تجزیه و تحلیل مطالب کتبی و همچنین روابط میان اجزاء احکام، از جمله واژه ها و مفاهیم، آزمایش می کند . سوالات استدلال کلامی در فرمت های مختلف ظاهر می شوند :

تکمیل متن (Text Completion)

سوالات تکمیلی متن (TC) از شما میخواهند تا جملات کامل را پر کنید. تغییرات شامل سوالات 1-، 2- و 3-خالی می باشد. شما در هر بخش کلامی تقریبا شش تا از این ها روبرو خواهید شد و شما باید هر دقیقه حدود 1 تا 1.5 دقیقه را تکمیل کنید. برای استاد ، شما نیاز به ساخت واژگان خود و همچنین مهارت خود را در استفاده از سرنخ های این زمینه از جمله برای ایجاد پیش بینی برای جعبه ها را توسعه دهید. هیچ اعتباری جزئی وجود ندارد: شما باید به درستی برای تمام سطوح برای دریافت امتیاز برای این سوالات پاسخ دهید.

معادله تضاد (Sentence Equivalence)

سوالات معادله احضاریه (SE) شما نیاز به پر کردن یک خال خال با دو گزینه که دو جملۀ منسجم ایجاد می کنند که منطقا در معنای مشابه هستند. شما در هر بخش کلامی تقریبا چهار سوالی در مورد SE خواهید داشت. هدف هر یک دقیقه حدود 1 دقیقه است. همانطور که با سوالات TC، شما نیاز به ساخت واژگان خود و شناسایی سرنخ های زمینه برای ایجاد سوالات SE است.

تفکر خواندن (Reading Comprehension)

سوالات تفکر خواندن (RC) بر مبنای مفاد یک یا چند پاراگراف است که توضیح یا بحث در مورد یک موضوع را توسعه می دهند. سؤالات RC شما نیاز دارید که ایده های مرکزی ارائه شده در متن و ساختار یک متن را بفهمید، و همچنین جزئیات تحقیق را در بخش گذراند و نتیجه گیری های درستی از آن را بیاموزید. سوالات RC نیاز به خواندن استراتژیک و مهارتهای تفسیری دارند.

هر بخش کلامی شامل حدود 10 سوال RC در ارتباط با پنج بخش مختلف است و شما باید به طور متوسط 1-3 دقیقه در خواندن گذر و 1 دقیقه در هر سوال صرف کنید.

استدلال کمی (کوانتومی) یا Quantitative Reasoning

GRE چیست ؟ - همه چیز درباره آزمون ”GRE“ | استدلال کمی (کوانتومی) یا Quantitative Reasoning
GRE چیست ؟ – همه چیز درباره آزمون ”GRE“ | استدلال کمی (کوانتومی) یا Quantitative Reasoning

بخش Quant از GRE تست مهارت های اولیه خود را در استدلال کمی، و همچنین توانایی شما برای تفکر و حل مشکلات با روش های کمی آزمون میسنجد.سوالات شما شامل ریاضیات اولیه، جبر، هندسه و تجزیه و تحلیل داده ها است. این موضوعات به طور معمول در دبیرستان پوشش داده شده است. شما مثلثات، محاسبات و یا هر ریاضی سطح بالایی را نمی بینید. سوالات معرق گویی کمی در فرمت های مختلف ظاهر می شوند:

مقایسه کمی

پرسش های کمی مقایسه (QC) از شما می خواهیم مقادیر دو مقدار ، A و مقدار B را مقایسه کنید و رابطه بین این دو را ببینید. شما احتمالا 7-8 مورد از اینها را در هر بخش Quant مشاهده خواهید کرد. برای استاد این، با گزینه های پاسخ QC آشنا باشید و با روش های میانبر که به شما اجازه می دهد تا مقایسه کنید نه محاسبه کنید.

حل مشکل

شایع ترین مسائل حل مسئله (PS) سوالات استاندارد چند گزینه ای است که با پنج گزینه و یک پاسخ صحیح است. این گزینه شامل سوالاتی است که از شما می خواهد یک یا چند پاسخ از یک لیست انتخاب (چند گزینه-همه-آن-درخواست) را انتخاب کنید و سوالاتی را مطرح کنید که از شما می خواهند پاسخ خود را در یک جعبه (شماره عددی) وارد کنید. آشنا شدن با مفاهیم ریاضی که آزمایش شده اند و نیز استراتژی هایی که به شما امکان می دهد که به طور موثر به راه حل برسید.

بیشتر بخوانید : آزمون TOEFL چیست؟

همچنین تعداد انگشت شماری (معمولا سه در هر بخش) از مسائل حل مسئله مربوط به یک یا چند نمودار وجود دارد. این سوالات مربوط به تفسیر داده (DI) مانند سایر PS Qs کار می کنند، اما مهم است که توجه داشته باشید که اطلاعات درست از نمودار ها، کلید پاسخ دادن به آنها است.

GRE چگونه به دست می آید؟

GRE تست چند مرحله ای است که به این معنی است که عملکرد شما در بخش اول مقالات کلامی و کوانتمی به دست آمده، سطح دشواری بخش های کلامی و کوانت را تعیین می کند. نمره خام از هر بخش تعداد سوالاتی است که به درستی پاسخ داده اید. نمره خام شما بعد از یک فرآیند به نام معادله به نمره مقیاس تبدیل می شود.

به عنوان مثال، اگر شما در بخش اول کلامی بسیار خوب عمل کنید، بخش دوم دشوارتر را در Verbal دریافت خواهید کرد، اما شما همچنین به حداکثر نمره بالقوه دسترسی خواهید داشت. اگر در بخش اول گفتار به خوبی عمل کنید، یک بخش کلامی کمتر دشوار را مشاهده خواهید کرد، اما شما همچنین می توانید به یک نمره پایین یا “بالقوه” دسترسی داشته باشید.

برای بخش تحلیلی نوشتن، هر مقاله یک نمره از حداقل یک خواننده انسانی را با استفاده از مقیاس 6 نمره به دست می آورد.

چه نمره ایی در GRE خوب محسوب میشود ؟

با توجه به اهداف GRE خودتان، در مورد الزامات یا حداقل، در صورت لزوم، در برنامه های فارغ التحصیل یا برنامه های کسب و کار که درخواست می کنید، نگاه کنید. این به شما اجازه می دهد که نمره پایه خود را بدانید. اگر می توانید میانگین یا میانگین نمره GRE متقاضیان پذیرفته شده را پیدا کنید، می توانید تعیین کنید که کدام GRE نمره شما را به یک متقاضی رقابتی تبدیل خواهد کرد.

بخش Verbal and Quant از GRE هر کدام از 130 تا 170 به دست می آید. میانگین نمره برای منطق کلامی 151 است و میانگین نمره برای معیار کمی 153 است. ارزیابی نوشتاره تحلیلی از 0 تا 6 به دست می آید که در نیمی از امتیاز افزایش می یابد و میانگین نمره 4.0 است. شما می توانید جدول های زیر را برای مشاهده رابطه بین مقیاس های مقیاس پذیر و تست های دستیابی به آنها استفاده کنید:

GRE چیست ؟ - همه چیز درباره آزمون GRE
Scaled GRE Verbal Score*
GRE چیست ؟ - همه چیز درباره آزمون GRE
Scaled GRE Quant Score*

امتیازدهی  براساس عملکرد تستهای GRE بین سالهای 2012 تا 2015 است.

بیشتر بخوانید : IELTS در مقابل TOEFL: کدامیک را باید انتخاب کنیم ؟

ScoreSelect® چیست؟

ویژگی ScoreSelect ، گزینه هایی برای ارسال فقط نمرات آزمون GRE از هر آزمون تاریخی که می خواهید مدارس را ببینید می دهد. توجه داشته باشید که حتی با گزینه ScoreSelect، شما می خواهید بهترین کار خود را در GRE برای اولین بار انجام دهید، بنابراین مجبور نیستید مجددا امتحان کنید و هزینه تست اضافی را پرداخت کنید.

مدت زمان آزمون چقدر است ؟

در روز آزمون GRE، می توانید امتحان را برای تقریبا چهار ساعت، از جمله زمان آزمون و کوتاه مدت، امتحان کنید. توجه داشته باشید که این زمان شامل زمان ثبت نام شما در مرکز آزمایش نیست. مهم است که در زمان و به طور کامل آماده باشید. ETS توصیه می کند که حداقل 30 دقیقه قبل از زمان آزمون خود، به مرکز آزمایش مراجعه کنید.

کی آزمون GRE برگزار میشود ؟

از آنجایی که برنامه های فارغ التحصیل طیف گسترده ای از مهلت های کاربردی را می پسندند، می خواهید برنامه های مورد علاقه خود را پیش از زمان مورد تحقیق قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که نمره GRE شما می تواند به موقع برای اولین مهلت ارسال شما گزارش شود. نمره GRE شما برای  پنج سال خوب است.

شما می خواهید 1-3 ماه برای مطالعه برای GRE اختصاص دهید، و اعضای برتر در حال مطالعه برای 100+ ساعت مطالعه گزارش میدهند.

چقدر هزینه برای این آزمون لازم است ؟

هزینه ازمون 205 دلار برای همه مکانهای تست به جز چین است. این هزینه شامل ارسال گزارش نمرات تا چهار موسسه فارغ التحصیل از انتخاب شما می باشد.

شما میتونید از طریق تبریزویزا بدون دردسر تو این آزمون شرکت کنید و امتحان بدید و تمرکزتون روی مطالعه برای امتحان باشه .

Source

دیگر موارد مفید تبریز ویزا :

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *