تومر

آزمون تومر چیست ؟ تو این مقاله (آزمون تومر چیست ؟ همه چیز درباره TÖMER) میخوایم درباره اینکه ازمون تومر چیه ؟ و کجا ها به دردمون میخوره وانواع مدرک TÖMER و سطوح مختلف این ازمون و نحوه شرکت تو این ازمون و …  براتون بنویسیم ، بعد از مطالعه مقاله در صورتی که نیاز به اخذ این مدرک دارید میتونید هزینه های مربوط به این ازمون رو از طریق تبریزویزا با کمترین کارمزد پرداخت کنید لازم به ذکره اگه هرسوالی داشتید میتونید از پشتیبانی تبریزویزا بپرسید.

آزمون تومر چیست ؟

واژه ی TOMER مخفف Türkçe Öğretim Merkezi، به معنی مرکز اموزش ترکی هستش . لازم به ذکره که این ازمون یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های کشور ترکیه برای زبان ترکی است.

این آزمون برای مراکز مختلف آموزشی، دانشگاه‌ها و… اهمیت زیادی داره  و میشه اون رو یکی از پیش شرط‌های ورود به دانشگاه‌های کشور ترکیه دونست ، آن هم دانشگاه‌هایی که زبان تدریس آن‌ها ترکی استانبولی است.

هدف از برگزاری آزمون تومرسنجش سطح زبان ترکی متقاضیان است. به زبان ساده تر، این مدرک شبیه به مدارک آیلتس و تافل در زبان انگلیسی ست. همه ی افرادی که قصد کار، تحصیل یا تابعیت کشور ترکیه را دارند. باید این مدرک را داشته باشند که بر اساس نوع نیاز می توانند امتیاز های مختلفی را در آزمون TOMER کسب کنند که در ادامه درباره ی آن توضیح میدهیم.

آزمون TOMER شامل شش بخش است: Listening،Structure، Reading، Spoken Interaction، Spoken Production، Writing که دانش زبان ترکی استانبول متقاضیان را در همه ی جنبه ها به دقت می سنجد.

مدرک تومر برای چه کسانی مورد نیاز است ؟

آزمون تومر چیست ؟ همه چیز که باید درباره TÖMER بدانید | تبریزویزا
آزمون تومر چیست ؟ همه چیز که باید درباره TÖMER بدانید | تبریزویزا

همه ی متقاضیان خارجی تحصیل در مقطع کارشناس دانشگاه های کشور ترکیه باید برای دریافت مدرک TOMER اقدام کنند.  متقاضیان این مقطع برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبانی مانند MTU  باید مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس را هم ارائه دهند.

2– متقاضیان کار در ترکیه نیز باید مدرک TOMER را به محل کار خود ارائه دهند. تا از تسلط نسبی آن ها بر روی زبان ترکی  اطمینان حاصل شود.

3- افرادی که دوست دارند تابعیت کشور ترکیه را به دست آورند نیز باید در آزمون TOMER شرکت کنند.

نکته مهم : ذکر این مورد ضروری است که در بیشتر دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد ارائه ی مدرک تافل و آیلتس نیز الزامی هستش. همچنین در مقطع دکتری هم همه ی دانشجویان ملزم به ارائه ی این مدارک هستند و باید به زبان انگلیسی کاملاً تسلط داشته باشند.

دسته بندی مدرک تومر و سطح های مختلف tomer

  • مدارک در دو نوع متفاوت ارئه میشوند :
    • دیپلما (Diploma) یا دیپلم
    • سرتیفیکا (Sertifika) یا گواهی نامه

دیپلما

اعتبار این مدرک مادام العمر است و با یک بار شرکت در آزمون TOMER تسلط شما به زبان ترکی استانبولی برای همیشه تائید می شود. دانشگاه های سرتاسر ترکیه مدرک دیپلم TOMER را برای ادامه تحصیل قبول دارند. افراد متقاضی ادامه تحصیل در ترکیه باید حداقل نمره ی C1 را در این آزمون کسب کنند و افرادی که مایل به کار در ترکیه هستند، با کسب نمره ی C2 نیز می توانند در این کشور فعالیت کنند.

سرتیفیکا

اعتبار این مدرک بین 6 ماه تا 2 سال است و در دوسطح مقدماتی و متوسط برگزار می شود. اعتبار گواهینامه ی مقدماتی 6 ماه است و شرکت کننده در این آزمون باید نمره ی B2 را کسب کند تا بتواند گواهینامه ی متوسط را کسب کند که 2 سال اعتبار دارد و باید حداقل نمره ی B1 را کسب کند. پس از پایان مدت اعتبار گواهی نامه، متقاضی باید برای تمدید اعتبار آن مجدداً اقدام کند.

همانطور که آزمون TOEFL توسط ETS برگزار می‌شود آزمون TOMER نیز توسط UTS که مخفف Uzaktan Turkce Sinavi است برگزار می‌گردد.

  • تومر 6 سطح داره از A1 تا C1 :
    • 1. سطح A1 “توانایی عمومی ارتباطات – مقابله با سوالات و پاسخ های ساده”.
    • 2. سطح A2 “دانش ابتدایی زبان – توانایی صحبت در مورد مباحث قابل پیش بینی”
    • 3. سطح B1 “دانش متوسط ​​از زبان – مقابله با برخی از شرایط غیر معمول، به عنوان مثال برای باز کردن یک حساب بانکی”
    • 4. سطح B2 “دانش خوب از زبان – توانایی توصیف طیف گسترده ای از موضوعات به عنوان مثال برای شرح مفصلی از یک مکان”
    • 5. سطح C1 “دانش بسیار خوب از زبان – قادر به مقابله با موضوعات و موضوعات غیر قابل پیش بینی است.”
    • 6. سطح C2 “آگاهی از زبان در یک سطح علمی، شاید بهتر از زبان مادری باشد.”

مراکز مرجع آزمون تومر

مرجع آزمون تومر مستقیما دانشگاه آنکارا است و تمامی کار‌های مربوط به برگزاری این آزمون اعم از ثبت نام، ارائه مدارک و نتایج به دست همین دانشگاه صورت می‌گیرد. این مرکز برای توسعه این کار‌ها نمایندگی‌هایی را در کشور‌های مختلف جهان و شهر‌های مختلف کشور ترکیه و دیگر کشور‌ها داده تا آزمون تومر و همین طور امور مرتبط با آن برای همه افراد در همه جای دنیا قابل دسترس و اجرا باشد.

به دنبال این مسئله در کشور ترکیه و به خصوص شهر‌های توریستی و پرجمعیت که خارجیان بسیاری را میزبانی می‌کند مراکز بسیار زیادی وجود دارد که به آموزش زبان ترکی به روش تومر می‌پردازند. باید گفت که تنها مراکزی که زبان ترکی در آن‌ها با روش تومر و به صورت اصولی و معتبر به دانشجویان تدریس می‌شود همان مراکزی هستند که به دانشگاه آنکارا وابسته اند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام :

  • دو قطعه عکس پرسنلی
  • کپی پاسپورت
  • در صورت عدم وجود پاسپورت، ترجمه شناسنامه به ترکی

source

از جمله خدمات تبریزویزا :

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *