تحصیل در دانشگاههای آلمان


آلمان صنعتی ترین کشور قاره اروپا است و در قلب این قاره قرار دارد. در سال های اخیر دانشجویان زیادی تحصیل رایگان در آلمان را انتخاب نموده اند. بسیاری افراد خواهان ادامه تحصیل رایگان در اروپا هستند. یکی از معدود کشورهایی که این امکان در آن وجود دارد کشور آلمان است. دولت این کشور با فراهم کردن امکان تحصیل رایگان در المان این کشور را به یکی از بهترین مقاصد دانشجویان از سراسر جهان مبدل کرده است. از دلایل دیگری که متقاضیان تحصیل, کشور آلمان را انتخاب می کنند می توان به کیفیت مراکز آموزشی این کشور, بازار کار مناسب آلمان بعد از تحصیل , امکان تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی و … اشاره نمود.

Germany

برخی از آزمون های خارجی

YDS ترکیه
YDS ترکیه
ثبت نام GRE
ثبت نام GRE
یوک دیل
یوک دیل
YÖS دانشگاه های ترکیه
YÖS دانشگاه های ترکیه
toefl test
toefl test
پرداخت هزینه ثبت نام آزمون YÖS ترکیه
پرداخت هزینه ثبت نام آزمون YÖS ترکیه
آزمون ACT
آزمون ACT
آزمون TOMER
آزمون TOMER
پرداخت هزینه ثبت نام آزمون YÖS ترکیه
پرداخت هزینه ثبت نام آزمون YÖS ترکیه
پرداخت هزینه ثبت نام آزمون YÖS ترکیه
پرداخت هزینه ثبت نام آزمون YÖS ترکیه
Ales
Ales
آزمون TUS
آزمون TUS
پرداخت هزینه ثبت نام آزمون YÖS ترکیه
پرداخت هزینه ثبت نام آزمون YÖS ترکیه
USMLE
USMLE
IMAT
IMAT

تحصیل در مقاطع مختلف آلمان در دانشگاه ها در 3 مقطع امکان پذیر است و به طور کلی موسسات آموزش عالی آلمان سه گروه می باشند که عبارتند از دانشگاه ها، موسسات علمی کاربردی و کالج هنر، فیلم و موسیقی. همچنین دانشگاه های آلمان به دو دسته دولتی و خصوصی  تقسیم بندی می شوند که  البته اکثر دانشگاه ها دولتی می باشند. بسیاری از دانشگاه های خصوصی فنی حرفه ای می باشند که توسط دولت به رسمیت شناخته شده اند. البته دانشگاه های فنی حرفه ای هزینه تحصیلی نسبتا بالایی دارند به همین دلیل بسیاری از دانشجویان تمایل به تحصیل در دانشگاه های فدرال دارند.

شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد آلمان

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان بعد از اتمام مقطع کارشناسی می باشد که بسته به توانایی علمی اشخاص حدود 2 سال طول خواهد کشید. تعداد زیادی از دوره های کارشناسی ارشد در آلمان به زبان انگلیسی ارائه می شود. آلمان از جمله کشورهایی است که از بیشترین دانشگاه ها با رنک جهانی برخوردار است و تحصیل در این دانشگاه ها تقریباً بدون نیاز به پرداخت شهریه می باشد و هزینه پرداختی به دانشگاه کمتر از 200 یورو در ترم است. همه این عوامل سبب شده است که افراد زیادی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، کشور آلمان را انتخاب نمایند.

معمولاً برای درخواست پذیرش باید در دانشگاه انتخابی، رشته مورد نظر خود را یافته و از طریق وبسایت دانشگاه اپلای کنید. تاریخ مهلت ثبت درخواست در هر دانشگاه متفاوت است که در وبسایت آن ها درج می شود. توصیه می شود برای چند دانشگاه اپلای کنید تا شانس پذیرش خود را بالاتر ببرید. دانشگاه ها اغلب هزینه ای بابت بررسی درخواست شما دریافت می کنند که معمولاً کمتر از 50 یورو می باشد.

مهم ترین مدرکی که در زمان اپلای برای کارشناسی ارشد باید ارائه دهید مدرک کارشناسی شما می باشد که باید در آلمان دارای اعتبار باشد. سایر مدارک بسته به دانشگاه انتخابی متفاوت می باشد. در برخی از دانشگاه ها ممکن است ریزنمرات دیپلم شما نیز درخواست شود و یا یک مصاحبه یا آزمون ورودی ترتیب داده شود. در صورتی که قصد دارید در دانشگاه های دولتی تحصیل کنید باید دوره کارشناسی خود را در دانشگاه های دولتی ایران گذرانده باشید، یا در دوره فاندیشن در آلمان شرکت کنید و در آزمون ورودی پذیرفته شوید.

تحصیل در آلمان در مقطع دکترا

تحصیل دکترا در آلمان به طور معمول بین 3 تا 4 سال به طول می انجامد. برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشجویان باید ابتدا یک استاد سوپروایزر مناسب بیابند و از طریق مکاتبه نظر استاد را برای سوپروایزری تز دکترای خود جلب نمایند. مهم ترین نیازمندی برای پذیرش در مقطع دکترا ارائه مدرک فوق لیسانس معتبر در کشور آلمان می باشد. ارائه مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی نیز از دیگر الزامات اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا می باشد.

تحصیل دکترا در آلمان رایگان می باشد و شما ملزم به پرداخت شهریه نمی باشید. مهم ترین مدارک برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آلمان شامل موارد زیر می باشد.

  • نامه تاییدیه استاد سوپروایزر
  • مدارک تحصیلی قبلی
  • تاییدیه اعتبار مدارک تحصیلی
  • توصیه نامه از دو استاد قبلی

سوالی در رابطه با خدمات دارید؟

به سادگی درخواست مشاوره دهید، تمام سوالات پاسخ داده میشوند!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *