پیکاپ ویزای کانادا

به پروسه انتقال پاسپورت فرد متقاضی به یکی از مراکز پردازش ویزا – وک (Visa Application Center – VAC) و سفارت کانادا برای ثبت شدن لیبل ویزای کانادا روی پاسپورت، پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت کانادا می گویند. باید به این موضوع توجه کنیم که دولت کشور کانادا، سفارت فعالی جهت صدور ویزا در کشور ایران ندارد و برای انجام پروسه پیکاپ ویزا لازم است فرد متقاضی ویزا به سفارت کانادا در یکی از کشورهای اطراف مانند ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و یا امارات متحده عربی مراجعه نماید. در حالت عادی برای دریافت ویزای کانادا، باید ابتدا برای مصاحبه و انگشت نگاری به سفارت کانادا مراجعه کنید و درخواست خود را برای دریافت ویزای این کشور ثبت نمائید. در مرحله بعدی، یک ایمیل حاوی برگه پاس ریکوئست برای فرد ارسال می شود؛ شخص متقاضی ویزا باید این فرم را پر کرده و بعدا همراه با پاسپورت به مراکز وک منتقل کند. این پروسه تا تائید کامل شما، بسیار زمان بر است و گذر از تائیدیه های امنیتی کشور کانادا یا فرایند Clearance باعث طولانی شدن این امر می شود. به همین خاطر است که بسیاری از افراد با اعطای وکالت به برخی موسسه ها، پروسه پیکاپ ویزا را به آنها می سپارند. در این راستا مجموعه تبریز ویزا با سال ها تجربه در این زمینه می تواند تمامی پروسه های مربوط به پیکاپ ویزای کانادا را برای شما عزیزان انجام دهد. برای دریافت مشاوره در مورد چگونگی دریافت پیکاپ ویزای کانادا با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

مزایای پیکاپ ویزای کانادا

  • صرفه جویی در هزینه ها

وقتی پروسه انتقال پاسپورت به سفارت و انجام کارهای اداری مربوط به دریافت ویزای کانادا را به یک شخص یا موسسه ای می سپارید، باید این را بدانید شما واقعا برنده اید! دلیلش هم این است که اگر بخواهید این پروسه را خودتان انجام داده و پاسپورت را همراه با نامه پاس ریکوئست به مراکز وک ببرید، هزینه های زیادی گریبان گیر شما خواهد بود. هزینه های سفر به کشوری که سفارت کانادا در آنجا باشد، هزینه اقامت و خورد و خوراک در آنجا و همچنین هزینه های برگشت به ایران می تواند برای شما گران تمام شود. حال بهترین راه پیش روی شما این است که این فرایند را به یک موسسه یا شخص معتبر بسپارید و اصطلاحا به آن وکالت دهید. با این کار از هزینه های گزاف سفر و اقامت و هزینه های دیگر در کشور مقصد در امان خواهید بود. برای این کار باید به این شخص یا موسسه، وکالتی با عنوان انجام پیکاپ ویزای کانادا بدهید تا مراحل بعدی توسط این شخص انجام شود.

  • صرفه جویی در زمان

اینکه بخواهید با صرف زمان زیاد به یک کشور دیگر بروید و کارهای پیکاپ ویزای کانادا را در آنجا پیگیری کنید، کاری منطقی به نظر نمی رسد. زیرا تنها کاری که در این فرایند انجام می دهید، تحویل نامه پاس ریکوئست و پاسپورت به مراکز وک می باشد. وقتی به یک موسسه و یا یک شخص معتبر، وکالت انجام پیکاپ ویزا را می دهید، تمامی این پروسه توسط این فرد انجام می شود و دیگر نیاز نیست شما برای تحویل دو قطعه مدرک به یک کشور دیگر سفر کنید! شما در این فاصله می توانید برای لذت بردن از سفر خود به کانادا برنامه ریزی کنید و مقدمات یک سفر خوب را آماده نمائید. کارهای پاسپورت و ویزای شما نیز توسط وکیل شخصی شما انجام خواهد شد.

مراحل پیکاپ ویزای کانادا

بعد از اینکه مراحل مصاحبه و انگشت نگاری توسط شخص انجام شد، ایمیلی برای فرد ارسال می شود که پاس ریکوئست Original passport request)) نام دارد و نامه ای است که در آن به فرد متقاضی ویزای کانادا گفته می شود با در دست داشتن پاسپورت به یکی از مراکز وک مراجعه کند و کارهای بعدی را انجام دهد. وقتی این ایمیل برای فرد متقاضی ارسال می گردد، فرد باید با در دست داشتن پرینت این نامه و پاسپورت خود به سفارت کانادا در کشور ثالث مراجعه کند و نسبت به پیوست ویزا اقدام نماید.
به منظور راحتی فرد متقاضی و به حداقل رسیدن هزینه های دریافت ویزای کانادا، مجموعه تبریز با دریافت وکالت از شما عزیزان، تمامی کارهای مربوط به پیکاپ ویزای کانادا به عنوان وکیل شما انجام می دهد و شما را در صرفه جویی زمان و هزینه ها یاری می نماید. در این شرایط، شما با تعیین یک نماینده قانونی در کشور ثالث و سپردن تمامی کارها به آن، تنها با در دست داشتن پاسپورت، ایمیل سفارت و امضای فرم وکالت داده شده از طرف موسسه، بدون حضور در سفارت کانادا در کشور ثالث می توانید پاسپورت لیبل شده خود را در ایران دریافت نمائید.

پیکاپ ویزای کانادا در چند مرحله انجام می شود:

  1. در مرحله اول باید به یک موسسه معتبر مراجعه نمائید تا پروسه پیکاپ ویزای کانادا را به آنها بسپارید. حتما مطمئن شوید که این مجموعه از پلیس مهاجرت ایران مجوز رسمی داشته باشد. مجموعه تبریز ویزا در این راستا می تواند خدمات مربوط به پیکاپ ویزا را برای شما عزیزان انجام دهد.
  2. با در دست داشتن مدارک مورد نیاز مانند پرینت پاس ریکوئست، پاسپورت و وکالت نامه امضا شده به مجموعه انجام دهنده مراجعه کنید و این مدارک را به آنان تحویل دهید.
  3. کارگزار مجموعه ای که به آن وکالت داده اید، پاسپورت و دیگر مدارک متقاضی را برای انجام کارهای اداری از طریق هوایی به کشور ثالث می فرستد.
  4. پاسپورت و مدارک دیگر فرد متقاضی توسط کارگزار به دفاتر وک در کشور ثالث تحویل داده می شود.
  5. پس از ورود پاسپورت شما به دفتر وک در کشور ثالث، یک کد رهگیری یا همان Tracking ID به شما ارسال می گردد تا بتوانید تمامی مراحل دریافت ویزای کانادا را از طریق سایت vfs پیگیری نمائید.
  6. پس از گذشت چند روز کاری پاسپورت شما در سفارت کانادا با لیبل ویزا مهر زده می شوند.
  7. سپس در مرحله پایانی، پاسپورت لیبل شده شما توسط کارگزار قانونی‌تان به ایران برگشت داده شده و به شما تحویل داده می شود.

نمونه پاس ریکوئست ارسال شده از طرف سفارت کانادا

نامه ای که برای شما از طرف سفارت کانادا ایمیل می شود، پاس ریکوئست نام دارد. در این نامه از شما خواسته می شود پاسپورت خود را برای انجام مراحل دیگر دریافت ویزای کانادا به دفتر وک برده و پاسپورت را به همراه نامه امضا شده به سفارت تحویل دهید. اگر شما کار پیکاپ ویزای خود را به یک موسسه سپرده باشید و به آنها وکالت بدهید که مدارک شما را برای پیکاپ ویزا به مراکز وک ببرند، باید این پاس ریکوئست و پاسپورت خود را به این موسسه ها تحویل بدهید تا آنها را به وک ببرند. نمونه ای از پاس ریکوئست را در این بخش مشاهده می کنید. یکی از نکات مهم در این قضیه این است که به موارد نامه ارسالی از سفارت توجه کنیم؛ یعنی باید عنوان ها و توضیحات آن را بررسی کنید و در صورت وجود اشکال آن را به موسسه انجام دهنده پیکاپ ویزا اطلاع دهید. نمونه ای از پاس ریکوئست ایمیل شده توسط سفارت کانادا را اینجا مشاهده می نمائید:

مواردی که در یک پاس ریکوئست نوشته می شود:

مورد اول: این نامه به دلیل درخواست شما برای ویزای کوتاه مدت صادر گردیده است. برای پرونده شما یک تصمیم گرفته شده است و ما به پاسپورت شما نیاز داریم تا روند بررسی پرونده را تکمیل نمائیم.
مورد دوم: شرایطی که پاسپورت شما باید داشته باشد:

  • لطفا گذرنامه خود را به همراه این نامه ارائه کنید.
  • حداقل باید یک صفحه خالی در پاسپورت شما موجود باشد.
  • پاسپورت شما باید به اندازه مدت زمان مورد نظر شما برای اقامت در کانادا دارای اعتبار باشد.
  • به این مورد توجه کنید که امکان صدور ویزا پس از گذشت تاریخ انقضای پاسپورت وجود ندارد.

مورد سوم: پاسپورت شما باید در مدت زمان ۳۰ روز پس از زمان صدور این نامه به اداره مهاجرت کانادا برده شود. عدم انجام این کار ممکن است منجر به ریجکت شدن شما گردد. لطفا از این که یک کپی از این نامه به همراه پاسپورت شما ارسال خواهد شد، مطمئن شوید.
برای این که بدانید پاسپورت خود را کجا باید بفرستید، صفحه محل ارسال پاسپورت پس از ویزا در وبسایت اداره مهاجرت را مطالعه فرمائید.
از علاقه ای که به کانادا نشان دادید متشکرم.
مورد چهارم: توجه: شماره UCI در قسمت بالا و چپ این نامه یک شماره اختصاصی متعلق به شماست. برای مراقبت از خود به هیچ فردی به جز وکیل قانونی‌تان اجازه دستیابی به این شماره را ندهید، چون با داشتن این شماره امکان دسترسی به اطلاعات شخصی شما ایجاد می گردد.

پیکاپ ویزای کانادا را از کدام کشورها انجام دهم؟

همانطورکه در صحبت های قبلی مان به این موضوع اشاره کردیم، کشور کانادا هیچ سفارت فعالی در ایران ندارد و افراد برای طی مراحل دریافت ویزای کانادا و پیکاپ آن باید به کشورهای اطراف و سفارت کانادا در این کشورها مراجعه بکنیم. در حال حاضر، مناسب ترین کشورها برای پیکاپ ویزای کانادا، دو کشور ترکیه و امارات متحده عربی می باشد و بیشتر افرادی که قصد سفر از ایران به کانادا را دارند، از طریق سفارتخانه های کانادا در این دو کشور مراحل اداری را طی می کنند. برای پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه و یا امارات باید کارگزاری را در این کشورها تعیین کنید و مدارک خود را برای طی مراحل اداری به این کارگزار تحویل دهید. مجموعه تبریز ویزا در این زمینه می تواند تمامی خدمات مربوط به پیکاپ ویزای کانادا را برای شما عزیزان به انجام برساند.

پیکاپ ویزای کانادا از کشور ترکیه

کشور کانادا در دو شهر بزرگ ترکیه یعنی استانبول و آنکارا سفارت فعال دارد و شما می توانید از طریق این شهرها برای پیکاپ ویزای خود اقدام کنید. پروسه پیکاپ ویزای کانادا از طریق مراکز وک و سفارت کانادا در این دو شهر انجام می پذیرد. بیشتر مجموعه ها و کارگزاری هایی که در زمینه پیکاپ ویزای کانادا به فعالیت می پردازند، سعی می کنند این پروسه را در کشور ترکیه انجام دهند؛ چرا که هزینه های آن نسبت به دیگر کشورها کمتر است و همچنین در زمان سریع تری نیز انجام می شود. باید این موضوع را هم در نظر داشته باشیم که اگر پروسه انگشت نگاری ما در کشوری به جز ترکیه انجام شده است، مشکلی بابت پیکاپ ویزا در ترکیه نخواهیم داشت و این امر به راحتی و بدون مشکل انجام می پذیرد.

پیکاپ ویزای کانادا در آنکارا

برای پیکاپ ویزای کانادا از شهر آنکارا در ترکیه باید پاسپورت خود را همراه مدارک مورد نیاز به کارگزار تحویل دهیم تا با اولین پرواز به شهر آنکارا منتقل شوند. بعد از رسیدن پاسپورت و مدارک شما به دست کارگزار در شهر آنکارا، این شخص پاسپورت و مدارکتان را برای درج لیبل به مراکز وک منتقل می کند. بعد از چند روز کاری، پاسپورت شما به سفارت کانادا ارسال می شود و لیبل ویزا در آن درج می شود. بعد از اتمام این پروسه در آنکارا، پاسپورت مهر شده شما توسط کارگزار به ایران ارسال می شود و در ایران به شما تحویل داده می شود.

پیکاپ ویزای کانادا در استانبول

برای پیکاپ ویزای کانادا از شهر استانبول در ترکیه باید پاسپورت خود را همراه مدارک مورد نیاز به کارگزار تحویل دهیم تا با اولین پرواز به شهر استانبول منتقل شوند. بعد از رسیدن پاسپورت و مدارک شما به دست کارگزار در شهر استانبول، این شخص پاسپورت و مدارکتان را برای درج لیبل به مراکز وک منتقل می کند. بعد از چند روز کاری، پاسپورت شما به سفارت کانادا ارسال می شود و لیبل ویزا در آن درج می شود. بعد از اتمام این پروسه در استانبول، پاسپورت مهر شده شما توسط کارگزار به ایران ارسال می شود و در ایران به شما تحویل داده می شود.

آدرس های دفاتر وک در آنکارا و استانبول و ساعت کاری آنها

Ankara: İşçi Blokları Mh. Muhsin Yazıcıoğlu Cd. No:57/A /Regnum Sky Tower ساعات کاری: 08:00 – 16:45
Istanbul: Hacıahmet Mahallesi, Kurtuluş Deresi Caddesi No:27 / Beyoğlu ساعات کاری: 08:00 – 16:45 

پیکاپ ویزای کانادا از دبـــی

دیگر مکانی که می توانید از آنجا برای پیکاپ ویزای کانادا اقدام کنید، کشور امارات متحده عربی و سفارت کانادا در شهر دبـــی می باشد. در این صورت، کارگزاری که در ایران به آن وکالت انجام پیکاپ ویزای کانادا را داده اید، پاسپورت و دیگر مدارک شما را با هواپیما به شهر دبـــی می فرستد و به دست نماینده خود در این شهر می رساند. این کارگزار مدارک متقاضی را برای درج لیبل به مراکز وک در دبـــی ارسال می کند. پس از طی چندین مرحله، پاسپورت و مدارک فرد به سفارت کانادا در دبـــی منتقل می گردد و پس از چند روز کاری، لیبل ویزا روی آن درج می شود. پس از گذشت این مراحل، پاسپورت متقاضی به آدرس کارگزار در دبـــی پست می شود و کارگزار نیز این پاسپورت را دوباره از طریق هوایی به ایران باز می گرداند. این پروسه معمولا 3 تا 4 هفته کاری زمان می برد و هزینه آن نیز نسبت به پیکاپ ویزا در ترکیه بالاتر می باشد.

هزینه پیکاپ ویزای کانادا

بیشتر هزینه پیکاپ ویزای کانادا به هزینه دفتر وک مربوط می شود. این مرکز برای انجام کارهای مربوط به دریافت ویزای کانادا برای شما، هزینه ای مشخص را از شما دریافت می نماید. این هزینه با توجه به سنتری که در آن پیکاپ ویزا را انجام می دهید متفاوت است؛ یعنی هزینه دفتر وک در استانبول، آنکارا و دبـــی فرق می کند. البته در این میان مهم است که انگشت نگاری شما در کدام شهر انجام شده باشد؛ مثلا اگر پروسه انگشت نگاری شما از شهر استانبول انجام شده باشد، برای پیکاپ ویزا از دفتر وک استانبول از خرج هزینه های اضافی در امان خواهید بود. همچنین کارمزدی که آژانس های مختلف برای پیکاپ ویزای کانادا از شما دریافت می کنند نیز می تواند متفاوت باشد. امروزه با توجه به افزایش روز افزون مهاجرت به کشور کانادا، آژانس ها و مجموعه های زیادی در زمینه امور مربوط به دریافت ویزای کانادا به فعالیت می پردازند. پیکاپ ویزا نیز از مهم ترین مرحله ها در فرایند دریافت ویزای کانادا می باشد. به همین خاطر، یک فضای رقابتی شدید میان مجموعه های مختلف به وجود آمده است و هر کدام سعی می کنند به نحوی، مشتری جذب نمایند. از این رو، تعیین یک قیمت مناسب و به صرفه برای کارمزد، یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب مجموعه مناسب برای پیکاپ ویزای کانادا می باشد. در این راستا می توانید از خدمات مجموعه تبریز ویزا بهره مند شوید. مجموعه تبریز ویزا با ارائه به صرفه ترین قیمت ها می تواند گزینه مناسبی برای انجام پیکاپ ویزای کانادا باشد.

مدارک لازم برای پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه

ویزای غیر مهاجرتی کانادا
  • اصل پاسپورت امضا شده فرد متقاضی
  • نامه ایمیل شده از طرف سفارت کانادا یا همان پاسپورت ریکوئست
  • وکالت نامه رسمی به آژانس یا فرد مجاز برای انجام پیکاپ ویزا
  • رسید انگشت نگاری VAC
ویزای مهاجرتی کانادا
  • اصل پاسپورت امضا شده
  • نامه ایمیل شده از طرف سفارت کانادا یا همان پاسپورت ریکوئست
  • تکمیل صفحه آخر ایمیل سفارت کانادا (شامل نام، رنگ چشم، قد، ایمیل، آدرس و شماره تلفن)
  • وکالت نامه رسمی به آژانس یا فرد مجاز برای انجام پیکاپ ویزا
  • دو قطعه عکس ۷x۵ سانتیمتر (در پشت عکس، نام و نام خانوادگی و تاریخ گرفته شدن عکس باید ثبت گردد و الزاما باید عکس را در عکاسی بگیرید)

مدارک لازم برای پیکاپ ویزای کانادا از امارات (دبـــی)

ویزای غیر مهاجرتی کانادا
  • اصل پاسپورت امضا شده فرد متقاضی
  • نامه ایمیل شده از طرف سفارت کانادا یا همان پاسپورت ریکوئست
  • وکالت نامه رسمی به آژانس یا فرد مجاز برای انجام پیکاپ ویزا
  • رسید انگشت نگاری VAC
ویزای مهاجرتی کانادا
  • اصل پاسپورت امضا شده
  • نامه ایمیل شده از طرف سفارت کانادا یا همان پاسپورت ریکوئست
  • تکمیل صفحه آخر ایمیل سفارت کانادا (شامل نام، رنگ چشم، قد، ایمیل، آدرس و شماره تلفن)
  • وکالت نامه رسمی به آژانس یا فرد مجاز برای انجام پیکاپ ویزا
  • دو قطعه عکس ۷x۵ سانتیمتر (در پشت عکس، نام و نام خانوادگی و تاریخ گرفته شدن عکس باید ثبت گردد و الزاما باید عکس را در عکاسی بگیرید)

پروسه پیکاپ ویزای کانادا چقدر طول می کشد؟

مدت زمان پیکاپ ویزای شما به موارد مختلفی بستگی دارد و با توجه به شرایط ممکن است تغییراتی در زمان آن به وجود بیاید. اول اینکه باید بدانیم پروسه پیکاپ ویزای کانادا را به چه مجموعه ای میسپاریم؛ زیرا تمامی کارها را به آنها واگذار می کنیم و هرگونه تاخیر در مدت زمان این پروسه نیز به کارگزار مربوط می شود. همچنین ممکن است سفر هوایی مدارک شما به تاخیر بیوفتد و دیر یا زودتر از موعد به مقصد برسد. در مرحله بعدی این مراکز وک هستند که ممکن است تاخیری در این فرایند به وجود بیاورند یا حتی آن را زودتر تحویل دهند. خلاصه باید گفت که پروسه انتقال مدارک به کشور ثالث و انجام کارهای اداری و در نهایت بازگشت آن به ایران ممکن است در یک مدت زمان متغیر انجام شود و هیچگونه تضمینی برای سریع تر یا دیرتر رسیدن پاسپورت شما به دستتان وجود ندارد. اما با توجه به اینکه مجموعه تبریز ویزا سال هاست در این حوزه به فعالیت می پردازد و تجربه بالایی در این کار دارد، می تواند بگوید که پیکاپ ویزای شما معمولا در مدت زمان 2 تا 4 هفته انجام می شود. البته باز هم می گوییم که نمی توان یک زمان دقیق برای این کار تعیین کرد؛ لذا داشتن صبر و البته سپردن پیکاپ ویزای کانادا به یک مجموعه معتبر می تواند بهترین کار باشد.

نمونه فرم وکالت پیکاپ ویزای کانادا

چند نکته مهم در زمان پیکاپ ویزای کانادا

متقاضی ویزای کانادا
  • آژانسی که انتخاب می کنید حتما باید مجوز رسمی از پلیس مهاجرت ایران داشته باشد.
  • هنگام تحویل پاسپورت به مجموعه مورد نظرتان حتما رسید دریافت نمائید.
  • پس از دریافت پاسپورت از کارگزار، اطلاعات خودتان را روی لیبل ویزا چک کنید.
مجموعه های انجام دهنده پیکاپ ویزا
  • از انتقال امن پاسپورت های متقاضیان مطمئن شوید و نهایت تلاش خود را در حفظ آنها به کار ببندید.
  • پاسپورت های متقاضیان را در یک جای امن نگهداری کنید.
  • پس از پیکاپ پاسپورت، اطلاعات روی آن را بررسی نمائید و در صورت وجود هرگونه اشکال آن را به دفتر وک بازگردانید.

امیدواریم که با ارائه این مطلب و توضیح اجمالی پیکاپ ویزای کانادا توانسته باشیم ماهیت کلی این پروسه را به شما عزیزان معرفی کنیم. چنانچه قصد دارید پیکاپ ویزای کانادای خود را به مجموعه ما بسپارید یا به مشاوره درباره پیکاپ ویزای کانادا نیاز دارید، می توانید روی مجموعه تبریز ویزا حساب کنید. این مجموعه تمامی خدمات مربوط به پیکاپ ویزای کانادا در سریع ترین زمان برای شما عزیزان انجام می دهد. شما بزرگواران می توانید از طریق واتساپ یا تماس با شماره تلفن مجموعه با کارشناسان تبریز ویزا در ارتباط باشید.

سوالات متداول

برای پیکاپ ویزای کانادا، پاسپورت باید به کشوری که در آنجا انگشت نگاری انجام شده است منتقل شود؟

نه لازم نیست؛ شما می‌توانید از طریق مراکز وک و سفارت کانادا در کشورهای دیگر هم این کار را انجام دهید.

آیا برای پیکاپ ویزا توسط مجموعه تبریز ویزا تنها فرم وکالت متقاضی کافی است؟

نخیر؛ برای پیکاپ ویزای کانادا به اصل پاسپورت و رسید نامه انگشت نگاری هم نیاز است. اگر ویزا مهاجرتی باشد به دو قطعه عکس هم نیازمند خواهیم بود.

️ آیا پیکاپ ویزای کانادا هزینه هایی هم دارد؟

بله؛ هزینه های پیکاپ ویزا به دو قسمت تقسیم می شود. بخشی از این هزینه باید برای سفارت پرداخت شود و بخشی از آن کارمزد مجموعه های کارگزار خواهد بود که این خدمات را به شما ارائه می دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *