همه چیز درباره ی آزمون PTE


آزمون PTE خلاصه شده ی  Pearson Test of English، یکی از معتبرترین آزمون‌ های بین المللی برای کسانی است که قصد تحصیل در خارج از کشور یا مهاجرت را دارند. آزمون PTE توسط سازمان Pearson برگزار می‌شود که ناشر انتشارات Longman است. حدودا 3 ساعت طول می‌کشد و باید در محیط امن آزمون و پشت سیستم رایانه‌ای برگزار شود. این آزمون به مراتب ساده‌تر از آیلتس و تافل است.

این آزمون توسط موسسه Pearson برگزار می‌شود که نامی آشنا در آموزش زبان انگلیسی است.

آزمون PTE، درست همانند آزمون آیلتس (IELTS) در دو ماژول جنرال (General) و آکادمیک (Academic) برگزار می‌شود.

PTE یکی از ارائه دهندگان پیشرو در آزمون های امن زبان انگلیسی در جهان است .

هر ساله، ده‌ها هزار نفر به PTE اعتماد می‌کنند تا به آنها کمک کند مهارت انگلیسی خود را برای تحصیل، کار یا مهاجرت ثابت کنند – و درهایی را به روی مشاغل، تجربیات و امکانات جدید باز کنند.

جهت ثبت نام و واریز هزینه ی آزمون PTE وارد سایت تبریز ویزا شده و ثبت سفارش نمایید.


آزمون PTE کجا برگزار می‌شود؟


آزمون PTE در نمایندگی‌های معتبر موسسه Pearson در سراسر دنیا برگزار می‌شود. البته موسسه پیرسون در ایران نمایندگی رسمی نداشته و برای شرکت در این آزمون، لازم است به کشور دیگری سفر کنید.

آزمون pte در ایران برگزار نمی شود و زبان آموزان ایرانی متقاضی شرکت در آزمون PTE، معمولا به یکی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان یا امارات متحده عربی سفر می‌کنند.

تاریخ آزمون پی تی ای PTE


آزمون پی تی ای PTE در تمام سال برگزار می شود. بنابراین، به محض آمادگی برای آزمون، می توانید ثبت نام کنید. داوطلبان می توانند با مراجعه به وب سایت رسمی آزمون در تاریخ مورد نظر خود ثبت نام کنند. افراد باید کاملاً آماده آزمون باشند. همانطور که گفته شد، تاریخ امتحان PTE می تواند به محض آماده شدن داوطلب برای شرکت در آن برنامه ریزی شود،.چرا که تعداد دفعات برگزاری آن در طول سال بسیار زیاد است.


ویژگی های مثبت آزمون PTE


  • امتیازات بصورت دقیق ارزیابی می شود.
  • این آزمون فقط در یک جلسه انجام خواهد شد.
  • آزمون بصورت کامپیوتری در سنتر آزمون برگزار خواهد شد.
  • زبان انگلیسی بصورت بین المللی تست می شود نه با لهجه های آمریکایی یا بریتانیایی (در این آزمون لهجه‌های مختلفی را می‌شنوید، از انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی گرفته تا لهجه غیربومیان، بنابراین در این آزمون در معرض لهجه‌های مختلف قرار می‌گیرید که ممکن است در زندگی روزمره با آن‌ها مواجه شوید).
  • در روز آزمون چند سوال تمرینی جهت راحتی بیشتر دارید.
  • مراکز آزمون با رفتار دوستانه و راحت عوامل اداره می شوند.
  • نمرات آزمون خود را هر چند بار که دلتان خواست مبتوانید ارسال کنید.
  • آزمون PTE دارای تست های تمرینی نمره دار است.
  • PTE دارای بانک سوال مختص به خود است با 300 پرسش و پاسخ تمرینی همراه با نمونه سوال هایی برای اسپکینگ و رایتینگ.

<فرمت آزمون PTE>

در این آزمون 20 نوع متفاوت سوال طرح شده است. 20 نوع سوال مختلف در آزمون وجود دارد که از چند گزینه ای گرفته تا مقاله نویسی را شامل می شود. مطمئن شوید که فرمت های مختلف سوالات را قبل از آزمون خود مرور کرده اید، زیرا هر بخش دارای انواع مختلفی از سوالات است.

آزمون PTE 3 بخش مختلف دارد:

1)بخش اول اسپکینگ و رایتینگ بصورت مشترک:

این طولانی ترین بخش آزمون است. با استفاده از زبان انگلیسی که ممکن است در یک محیط آکادمیک بشنوید، مهارت های گفتاری و نوشتاریتان را مورد آزمایش قرار خواهند داد؛ این بخش از آزمون 54 تا 67 دقیقه است و شامل هشت نوع سوال مختلف است. انواع سوالات به ترتیب زیر در این بخش طرح خواهد شد:

اول: معرفی شخصی است که در واقع نمره ای برای شما ندارد و فقط برای آشنایی است؛ شما فقط 25 ثانیه فرصت خواهید داشت تا سوال را بخوانید و پاسخ خود را آماده کنید؛ هر سوال فقط یکبار پاسخ داده خواهد شد و امکان تغییر جواب وجود ندارد.

دوم: بلند خواندن است، متنی روی صفحه ی کامپیوتر شما ظاهر خواهد شد و باید آنرا با صدای بلند بخوانید این عمل برای ارزیابی تلفظ کلمات شماست.متن معمولا تا 60 کلمه خواهد بود. در این روش توانایی خواندن و صحبت کردن شما  مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.زمان جواب دادن به سوال با توجه به طولانی بودن و آسانی یا سختی آزمون متفاوت خواهد بود.

سوم: تکرار کردن است، پس از گوش دادن به صدای ضبط شده ی یک جمله شما باید آنرا تکرار کنید. طول سوال 3 الی 9 ثانیه خواهد بود. برای جواب به سوال 15 ثانیه فرصت خواهید داشت.

چهارم: وصف تصویر است، یک تصویر روی صفحه کامپیوتر ظاهر خواهد شد و شما باید تصویر را با جزئیات کامل شرح دهید. در این نوع سوال مهارت صحبت کردن شما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. 40 ثانیه برای پاسخ به آزمون فرصت خواهید داشت.

پنجم : دوباره گویی یک کنفرانس است، که پس از گوش دادن یا تماشای یک سخنرانی، سخنرانی را دوباره به زبان خودتان باید بگویید. طرح سوال 90 ثانیه طول خواهد کشید. دو مهارت گوش دادن و صحبت کردن در این نوع سوال ارزیابی خواهد شد. 40 ثانیه برای جواب به سوال فرصت خواهید د اشت.

ششم : سوالات بسیار کوتاه است که با گوش دادن به سوال جواب شما در حد یک یا چند کلمه باید باشد. طرح سوال 3 الی 9 ثانیه طول خواهد کشید.مهارت های گوش دادن و صحبت کردن ارزیابی خواهد شد. 10 ثانیه فرصت برای جواب دادن به سوال دارید.

هفتم: خلاصه سازی یک متن نوشتاری ست، که در آن پس از خواندن متن، خلاصه ای از متن را در یک جمله بنویسید. طول سوال 300 کلمه خواهد بود. مهارت های خواندن و نوشتن ارزیابی خواهد شد. برای جواب دادن به آزمون 10 دقیقه فرصت دارید.

هشتم : نوشتن مقاله است، طول سوال 2 تا 3 سوال خواهد بود. مهارت نوشتن ارزیابی خواهد شد. 20 دقیقه برای جواب دادن به سوال فرصت خواهید داشت.

2)بخش دوم ریدینگ:

این بخش از آزمون 29 تا 30 دقیقه طول می کشد و شامل پنج نوع سوال مختلف است.  که انواع سوالات به ترتیب زیر طرح خواهد شد:

اول:جاهای خالی را پر کنید؛ یک متن با چندین جای خالی روی صفحه ظاهر خواهد شد که کلمه مناسب را باید بصورت کشویی که از کنار جای خالی باز میشود با کلیک سمت چپ انتخاب کنید. طول سوال 300 کلمه خواهد بود. مهارت های خواندن و نوشتن ارزیابی خواهد شد.

دوم: چند گزینه ای چند جوابی؛ که در آن پس از خواندن متن هر چند عدد جوابی که میتواند جواب مناسبی باشد را انتخاب خواهید کرد. طول سوال 300 کلمه خواهد بود. مهارت خواندن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

سوم: مرتب سازی متن؛ که در آن چندین کادر متن به ترتیب تصادفی روی صفحه ظاهر می شوند. کادرهای متن را باید به ترتیب صحیح قرار دهید. طول سوال تا 150 کلمه خواهد بود. مهارت خواندن ارزیابی خواهد شد.

چهارم: دقیقا همانند نوع اول سوال است با این تفاوت که طول سوال فقط 80 کلمه خواهد بود و همینطور طریقه ی پاسخگویی بدین شکل است که کلمات زیر متن اصلی قرار دارند و باید آنها را درگ کرده و در جای مناسب قرار دهید. باید بدانید که چند کلمه ی اضافی وجود دارد و شما از تمام کلمات ارائه شده استفاده نخواهید کرد.

پنجم : سوال چند گزینه ای فقط با یک جواب درست؛ پس از خواندن روی سوال از بین چندین گزینه ی ارائه شده فقط باید یک جواب درست را انتخاب کنید. طول سوال 300 کلمه خواهد بود. مهارت خواندن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

3)بخش سوم لیسنینگ:

این بخش از آزمون 30 تا 43 دقیقه طول می کشد و شامل هشت نوع سوال مختلف است. سوالات بر اساس کلیپ های صوتی یا تصویری هستند که به طور خودکار شروع به پخش می کنند. هر کلیپ صوتی یا تصویری را یک بار می شنوید. شما مجاز به یادداشت برداری هستید. انواع سوالات به ترتیب زیر طرح خواهد شد:

اول: خلاصه کردن متن گفتاری؛ که برای جواب دادن باید به یک متن ضبط شده گوش دهید و یک خلاصه ی 50 تا 70 کلمه ای بنویسید. طول سوال 60 تا 90 ثانیه خواهد بود. مهارت های شنیدن و نوشتن مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

دوم: چند انتخابی چند جوابی؛ که برای جواب دادن باید پس از گوش دادن به یک قطعه ضبط شده، با انتخاب بیش از یک پاسخ، به سوال در مورد محتوا یا آهنگ ضبط شده پاسخ دهید. طول سوال 40 تا 90 ثانیه خواهد بود. مهارت شنیدن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

سوم: جاهای خالی را پر کنید؛ که صدایی ضبط شده برایتان پخش خواهد شد و رونوشتی از آن روی صفحه ظاهر خواهد گشت. پس از گوش دادن به صدا باید جای خالی را خودتان تایپ کنید. طول زمان سوال 30 الی 60 ثانیه خواهد بود. مهارت های شنیدن و نوشتن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. صدا به طور خودکار پخش می شود. فقط یک بار می توانید به صدای ضبط شده گوش دهید. در حین پخش صدا، می توانید روی صفحه ی قابل پاک کردن ارائه شده توسط مرکز آزمون یادداشت برداری کنید و پس از پایان یافتن صدا شکاف ها را پر کنید.

چهارم: خلاصه نویسی صحیح را هایلایت کنید؛ که در آن پس از گوش دادن به یک قطعه ضبط شده، پاراگرافی را انتخاب کنید که به بهترین شکل متن ضبط شده را خلاصه می کند. طول زمان سوال 30 الی 90 ثانیه خواهد بود.مهارت های گوش دادن و خواندن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

پنجم : چند انتخاب برای یک سوال؛ برای این نوع آیتم، باید به ضبط گوش دهید و به سوال چند گزینه ای پاسخ دهید. صدا به طور خودکار شروع به پخش می کند. فقط یک بار می توانید به صدای ضبط شده گوش دهید. چندین گزینه ممکن برای پاسخ وجود دارد اما تنها یکی صحیح است. برای انتخاب یک گزینه، با استفاده از دکمه سمت چپ ماوس روی آن کلیک کنید. اگر نظر خود را تغییر دادید، دوباره روی گزینه کلیک چپ کنید تا آن را لغو کنید و روی گزینه دیگری کلیک چپ کنید. گزینه ای که انتخاب می کنید با رنگ زرد مشخص شده است. طول آزمون 30 الی 90 ثانیه خواهد بود. مهارت ارزیابی شده شنیدن است.

ششم : کلمه ی گمشده را انتخاب کنید؛ پس از گوش دادن به کنفرانس ضبط شده، کلمه غایب را که ضبط را کامل می کند، از لیست گزینه ها انتخاب کنید. برای این نوع آیتم، کلمه ی غایب  با صدای بوق جایگزین شده است. مناسب ترین گزینه را برای تکمیل ضبط انتخاب کنید.  طول سوال 20 تا 70 سوال است. مهارت شنیدن ارزیابی می شود.

هفتم: کلمات نادرست را هایلایت کنید؛ در این نوع سوال رونوشت یک متن روی صفحه ظاهر می شود و صدایی ضبط شده آنرا میخواند. در حین گوش دادن به ضبط، خواهید دید کلماتی در متن نوشته شده با آنچه گفته شده متفاوت است ، باید آنهارا پیدا کرده و انتخاب کنید. طول سوال 15 الی 50 ثانیه خواهد بود. مهارت های شنیدن و خواندن مورد ارزیابی قرار می گیرد.

هشتم : املا بنویسید؛ برای این نوع مورد، یک جمله کوتاه می شنوید همان جمله را در کادر پاسخ در پایین صفحه تایپ کنید. فراموش نکنید که املای خود را بررسی کنید. طول سوال 3 تا 5 ثانیه خواهد بود. مهارت شنیدن و نوشتن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

سوالی در رابطه با خدمات دارید؟

به سادگی درخواست مشاوره دهید، تمام سوالات پاسخ داده میشوند!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *