کشور های بدون ویزا برای ایرانیان

سفر برای ایرانیان


سفر سراسر تجربه است و این تجربه در سفر همان چیزی که بعد از بازگشتن در ذهنمان به جا می‌ماند. در طول سفر، هرچقدر از روال زندگی روزمره خودمان دورتر شویم، بیشتر می‌توانیم زندگی‌های دیگری را در مقاصد سفر خود به شکل‌های مختلف تجربه کنیم، دل به دریا بزنیم واز مکان‌های دیدنی، مردم، فرهنگ‌ها، مزه‌ها، سنت‌ها و زندگی های مردمان دیگر دیدن کنیم و چیزهای جدیدی را کشف نمائیم.  هر ساله معمولا پیش از شروع سال نو، خیلی از ایرانی‌ها به فکر برنامه‌ریزی برای ترتیب دادن یک سفر دلچسب و جذاب هستند تا به تنهایی و یا به همراه دوستان و یا اعضای خانواده، خستگی یکساله کار را از تن به در کنند و با استفاده از فرصت استثنایی تعطیلات نوروزی، یک سفر خاطره‌انگیز را برای خود و اطرافیانشان رقم بزنند. متاسفانه با توجه به گرانتر شدن تور و پرواز و همینطور هزینه دریافت ویزا از سفر های خارجی منصرف می شوند، اما با این مقاله همراه باشید تا از لیست کشور های بدون ویزا، برای ایرانیان مطلع شوید. قبل از هر کاری تاریخ انقضای پاسپورت خود را چک کنید تا بیشتر از 6 ماه زمان داشته باشد.

قبل از اقدامی برای سفر از قبیل خرید بلیط هواپیما ، تاریخ انقضای پاسپورت خود را چک کنید تا بیشتر از 6 ماه زمان داشته باشد.

کشور های بدون ویزا، برای ایرانیان

چرا برخی کشور ها برای شهروندان یک کشور دیگر احتیاج به دریافت ویزا را لغو کرده اند؟


بعضی از کشورها قوانینی دارند که به شهروندان کشور دیگری اجازه می‌دهند بدون ویزا به کشورشان سفر کنند. این قوانین بسته به توافقات دوجانبه یا چندجانبه بین دولت‌ها، نوع پاسپورت، هدف از سفر و دیگر شرایط می تواند متغیر باشد. توجه نمائید که با توجه به اینکه برخی توافقات بین دو کشور محدودیت زمانی دارند ، و همینطور قوانین متغیر اند، قبل از اقدام به سفر، حتما با کارشناسان تبریز ویزا مشاوره نمائید.

کشور های بدون ویزا، برای ایرانیان

شرط سفر بدون ویزا برای ایرانیان


تنها شرط سفر به کشورهای بدون ویزا، برای ایرانیان این است که به مقصد یکی از این 12 کشور مجاز همراه با بلیط از ایران خارج شوید و پاسپورت شما حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ سفر داشته باشد.
همچنین عوارض خروج از کشور را پرداخت کرده باشید. البته ممکن است برخی کشور ها مدارک دیگری همچون بیمه مسافرتی و همینطور ووچر هتل نیز از شما درخواست نمایند، قبل از هر اقدامی برای سفر ، از لیست مدارک مورد نیاز برای ورود به آن کشور اطلاعات لازم را کسب نمائید.

ممکن است برخی کشور ها مدارک دیگری همچون بیمه مسافرتی و همینطور ووچر هتل نیز از شما درخواست نمایند، قبل از هر اقدامی برای سفر ، از لیست مدارک مورد نیاز برای ورود به آن کشور اطلاعات لازم را کسب نمائید.

لیست کشور های بدون نیاز به دریافت ویزا برای ایرانیان


کشور های ارمنستان، عراق، مالزی، قزاقستان، ترکیه، گرجستان، دومینیکا،هائیتی، ونزوئلا، جمهوری سورینام و میکرونزی و جزایر کوک برای ایرانیان نیاز به دریافت ویزا ندارد. باید به این نکته توجه کنید که اغلب این کشورها فقط اجازه سفر و اقامت توریستی را به گردشگران ایرانی می‌دهند و شما باید برای کار یا اقامت دائم در در این کشور ها ، مجوزهای لازم را دریافت کنید. مدت مجاز اقامت برای ایرانیان برای هر کدام از کشور های زیر متفاوت می باشند.

 لیست کشور های بدون نیاز به دریافت ویزا همراه با مدت مجاز اقامت توریستی برای ایرانیان

نام کشورمدت اقامت مجاز
ارمنستان90 روز
مالزی14 روز
قزاقستان14 روز
ترکیه90 روز
عراق30 روز
گرجستان45 روز
دومنیکا21 روز
هائیتی90 روز
ونزوئلا15 روز
جمهوری سورینام90 روز
میکرونزی30 روز
جزایر کوک— روز

باید به این نکته توجه کنید که لیست کشور های بدون ویزا، برای ایرانیان فقط اجازه سفر و اقامت توریستی را به گردشگران ایرانی می‌دهند،  جهت کار در این کشور ها باید مجوز های مورد نیاز را دریافت کنید.

قصد رزرو بلیط قطار خارجی دارید؟

قصد رزرو بلیط پرواز خارجی دارید؟

قصد رزرو هتل خارجی دارید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *