موسسه گوته

همه چیز درباره آزمون گوته

آزمون گوته؛ آزمون زبان آلمانی یکی از معتبر ترین آزمون های زبان در سطح دنیا می باشد که برای زبان آلمانی طراحی شده است و توسط موسسه فرهنگی گوته (Goethe) در کشور آلمان ارائه می شود. این آزمون برای سطح های مختلفی طراحی شده است و افراد در 6 سطح یا تایل A1 , A2 , B1 , B2 , C1 , C2 می توانند آزمون بدهند. این آزمون تحت نظارت سفارت آلمان در کشورهای مختلفی برگزار می شود و هدف آن، گسترش استفاده از زبان آلمانی است. ثبت نام این آزمون نیز توسط موسسه گوته در کشورهای مختلف از جمله ایران انجام می شود و داوطلبان می توانند نسبت به ثبت نام آن اقدام کنند. مدرک قبولی آزمون گوته برای ثبت نام در دانشگاه های آلمان، نیاز است و باید نمره قبولی را در این آزمون اخذ نمائید.

آزمون گوته زبان آلمانی

چرا باید مدرک زبان آلمانی یا گوته بگیرم؟

یادگیری زبانی به غیر از زبان مادری علاوه بر داشتن دشواری ها و سختی های زیاد، می تواند لذت بخش و خوشحال کننده باشد. همه ما می دانیم که اگر بخواهیم از وطن خود خارج شده و به دنیای دیگری پا بگذاریم، باید با نحوه ارتباط با مردم آنجا به خوبی آشنایی داشته باشیم. زبان، ابزار مشترک همه انسان ها برای برقراری ارتباط است. درس خواندن و تحصیل و یا کار و زندگی در کشور دیگر نیازمند دانستن زبان آنجاست. آلمان به عنوان یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت، می تواند مقصد بسیاری از ما ها باشد؛ البته به شرطی که زبان سرسختی مثل آلمانی را یاد بگیریم و در آزمون های قبول شویم. گوته، نام یکی از معروف ترین آزمون های زبان های بین المللی است که برای زبان آلمانی طراحی شده است. اهمیت قبولی در این آزمون این است که برای ورود به هر دانشگاهی در کشور آلمان باید مدرک قبولی یکی از آزمون های زبان آلمانی را که گوته نیز جزو آنهاست، ارائه دهید. بنابراین می توان گفت یکی از ضروریات زندگی در آلمان گرفتن مدرک گوته است؛ چراکه هم برای تحصیل نیاز است و هم می تواند سنجشی برای مهارت شما در زبان آلمانی باشد و ایراد هایتان بشناسید.

آزمون گوته را بیشتر بشناسیم!

آزمون گوته، یک آزمون بسیار معتبر برای مهارت سنجی زبان آلمانی می باشد که توسط موسسه گوته آلمان برگزار می شود و در کشورهای مختلفی اخذ می گردد. این آزمون شبیه آزمون های معروف تافل یا آیلتس می باشد با این تفاوت که تمامی مباحث آن مختص زبان آلمانی و مهارت های فرد در این زبان است. این آزمون در 6 سطح اخذ می شود و افراد می توانند با توجه به نیاز و معیارهایشان در سطح های مختلف آن ثبت نام و شرکت کنند. نام گوته (Goethe) از شاعر تواند آلمانی “یوهان ولفگانگ گوته” گرفته شده است و به افتخار این شاعر بزرگ، این آزمون با نام گوته شناخته می شود. این آزمون در بسیاری از کشورها از جمله ایران، تحت نظارت سفارت آلمان و نمایندگی موسسه گوته برگزار می شود و هدف اصلی آن به گفته دولت آلمان، رواج بیشتر زبان آلمانی در سطح دنیا و استفاده افراد از این زبان است. در برخی مواقع، برای دریافت اقامت آلمان داشتن مدرک حداقل سطح این آزمون نیاز خواهد بود.

مدرک اخذ شده هر یک از سطوح آزمون گوته مانند آزمون آیلتس، دارای تاریخ انقضا است و از زمان اخذ این مدرک، 2 سال فرصت دارید تا آن را به دانشگاه های آلمان ارائه دهید؛ در صورت به پایان رسیدن این تاریخ بایستی دوباره آزمون بدهید تا مورد تائید دانشگاه قرار گیرید. البته اگر قصد اقامت در آلمان را داشته باشید و برای این کار، مدرک گوته نیز نیاز باشد، می توانید از مدرک منقضی شده تان استفاده کنید و آن را به مراجع ذیربط ارائه دهید. با توجه به دشواری های خاصی که زبان آلمانی دارد، بدیهی است که افراد قبل از شرکت در آزمون گوته، چندین ماه را به آموزش مباحث زبان آلمانی در کلاس های آموزشی می پردازند تا بتوانند با نمره خوبی قبول شوند. البته افرادی هم هستند که نیازی به این کلاس ها ندارند و با مهارتی که در این زبان دارند، آمادگی خود برای شرکت در آزمون گوته اعلام می کنند.

سطوح مختلف آزمون گوته

آزمون گوته یک ساختار کلی دارد که در تمامی مراکز اخذ این آزمون در سراسر جهان، یکسان است. این آزمون در سطوح ششگانه برگزار می گردد که اخذ نمره قبولی در هر کدام از این سطح ها، نشان دهنده تسلط فرد در یکی از بخش های زبان آلمانی است. آزمون گوته به عنوان یک آزمون جامع برای مهارت سنجی زبان آلمانی، دارای سطوح A1 , A2 , B1 , B2 , C1 , C2 می باشد که هر کدام از این سطح ها، برای بخشی از مهارت های زبان آلمانی طراحی شده اند و قبول شدن در آنها به منزله داشتن مهارت کافی در آن بخش از زبان آلمانی است. برای آشنایی کامل با سطح های مختلف آزمون گوته، به معرفی هر کدام از این سطح ها می پردازیم تا بیشتر با مباحث و ساختار این سطوح آشنا شوید.

آزمون گوته؛ سطح A1

این سطح از آزمون گوته، پایین ترین سطح آموزش زبان آلمانی می باشد که در این سطح، پایه ترین مباحث این زبان مورد بررسی و آزمون قرار می گیرد. با یادگیری مباحث سطح A1 و قبولی در آزمون این سطح گوته، قادر خواهید بود منظور خود را به زبان ساده در مورد مسائل روزمره و پایه بیان کنید و با مباحث ابتدایی و روزمره زبان آلمانی اشنا بشوید. برای قبولی در این آزمون، مسائل پیچیده ای نیاز نیست و فقط کافیست چند مبحث ساده و روزمره از زبان آلمانی یاد گرفته و در آزمون آن شرکت کنید. قبولی در این سطح آزمون گوته به شما این اجازه را می دهد که برخی موقعیت های روزمره زندگی، پیام های تلفنی و گفت و گوهای ساده را درک کنید و بفهمید. همچنین می توانید مطلب کلی روزنامه ها و تبلیغات و برخی مقالات علمی را درک کنید و یک سری اطلاعات ساده را به زبان آلمانی ارائه دهید. قادر خواهید بود خود را معرفی کرده و در گفت و گوهای ساده و روزمره شرکت کرده و به آنها پاسخ دهید.

آزمون گوته؛ سطح A2

این سطح از آزمون گوته، دومین سطح از مباحث زبان آلمانی را شامل می شود که برای نوجوانان و بزرگسالان طراحی شده است و کمی فراتر از مباحث پایه می باشد. برای اخذ نمره قبولی در آزمون سطح A2، داشتن دانش کافی از مباحث پایه زبان آلمانی ضروری است و باید کمی بیشتر از موارد پایه را یاد بگیرید. با قبولی در این سطح، قادر خواهید بود مکالمات خود را کمی فراتر ببرید و در موقعیت های بزرگتر به برقراری مکالمه بپردازید. قبول شدن در این سطح به منزله این است که اطلاعات شما از مباحث پایه زبان آلمانی کامل شده است و شما می توانید با مهارت به دست آمده خود در مکالمات و گفت و گوهای روزمره و کمی رسمی شرکت کنید. دارا بودن این مدرک نشان دهنده این است که شما تمامی موارد مبتدی زبان آلمانی را یاد گرفته اید.

آزمون گوته؛ سطح B1

 دوره متوسطه آموزش زبان آلمانی با سطح B1 شروع می شود و فرد را وارد فضایی جدیدتر در زبان آلمانی می کند. در این سطح از آزمون گوته، شما به درک مفاهیمی عمیق تر از زبان آلمانی و همچنین بررسی مقالات استاندارد این زبان که می تواند شامل موضوعات مختلفی اعم از کار، مدرسه، اوقات فراغت و… باشد، می پردازید. شما با قبولی در این آزمون قادر خواهید بود در بسیاری از موقعیت های روزمره و زندگی و سفرها از زبان آلمانی استفاده کنید و به گفت و گو مشغول شوید. شما می توانید در مورد علاقه مندی ها و تفریحات خود صحبت کنید و از ساختارهای کمی پیچیده آلمانی بهره ببرید. همچنین قادر هستید از تجربیات گذشته خود و برنامه هایتان برای آینده سخن بگوئید و ارتباط بیشتری با افراد برقرار کنید. با دریافت نمره مناسب و اخذ قبولی در این سطح، بیان نظرات و صحبت ها در مورد مسائل روتین و رسمی تر برای شما آسان خواهد بود.

آزمون گوته؛ سطح B2

سطح چهارم از آزمون گوته، B2 می باشد که تکمیل کننده سطوح قبلی و بخش متوسطه زبان آلمانی است و شما را برای ورود به سطح پیشرفته زبان آلمانی آماده می کند. با قبولی در این سطح شما می توانید به درک موضوعات و مقالات مهم و اخبار حوزه های متنوع بپردازید و خود را بیشتر غرق زبان آلمانی بکنید. همچنین قادر خواهید بود متن های مختلف و داستان های کوتاه و پیچیده به زبان آلمانی را بخوانید و نظر خود را واضح تر و کامل تر بیان نمائید. شما با قبولی در این سطح می توانید از گرامر پیچیده زبان آلمانی استفاده کنید و گفت و گوهای خود را با درک بیشتری از مسائل پیش ببرید و از نظرات خود عمیق تر دفاع کنید. در سطح B2 آزمون گوته، نکات گرامری مهمی مورد پرسش قرار می گیرد و موارد ضروری گرامر سطح متوسطه در این بخش سنجیده می شود.

آزمون گوته؛ سطح C1

با تمام شدن بخش های مبتدی و متوسطه آزمون گوته، وارد سطح پیشرفته می شویم که در ابتدا با سطح C1 روبرو هستیم. شما در این بخش با مباحث کلی و پیشرفته زبان آلمانی روبرو هستید و می توانید این مباحث به راحتی در هر جایی استفاده کنید. در این سطح شما قادر به نوشتن و خواندن متن ها و موضوعات مختلف و پیچیده و تخصصی هستید و می توانید در مورد موضوعات مختلف و سخت و پیچیده بحث کرده و نظر قاطعی را بیان کنید. دایره لغات شما در این سطح بسیار گسترده است و شما می توانید در موقعیت های مختلف بسته به شرایط از آنها استفاده کنید. قبولی در این سطح آزمون گوته شما را به یک سخنور زبان آلمانی تبدیل می کند و شما قادر هستید در هر وضعیتی، گفت و گویی را شروع کرده و حتی مسیر این مکالمه را نیز هدایت نمائید. شما با قبول شدن در سطح C1 آزمون گوته به شما اجازه می دهد که هر لحظه که خواستید به صورت آنی مکالمه ای را آغاز نمائید و درباره موضوعات مختلف و تخصصی صحبت کنید. می توانید از ساختارهای پیچیده گرامری و ساختارهای رسمی استفاده کرده و در موقعیت های رسمی و جدی ابراز عقیده کنید.

آزمون گوته؛ سطح C2

آخرین و ششمین سطح از آزمون گوته، سطح C2 می باشد که جمع بندی نهایی تمامی مباحث زبان آلمانی را در بر می گیرد. قبولی در این آزمون به معنای این است که شما زبان آلمانی را همانند یک فرد آلمانی یاد گرفته اید و می توانید از این زبان به عنوان یک زبان همیشگی استفاده نمائید. شما با اخذ قبولی در این سطح قادر خواهید بود از زبان آلمانی در تمامی موقعیت های رسمی و غیر رسمی، مسائل روزمره، گفت و گوهای روزانه و کاری و … بهره ببرید. در آزمون این سطح، کلیه مباحث گرامری، ترکیب ها و اصطلاحات رایج زبان آلمانی مورد پرسش قرار می گیرند و فرد با تمامی لغات، نکات گرامر و … آشنایی پیدا می کند. مدرک این آزمون نشان دهنده دانش کافی شما از زبان آلمانی و فرهنگ این زبان است و شما می توانید با این مدرک در هر دانشگاه آلمانی زبان به تحصیل بپردازید.

هزینه ثبت نام آزمون گوته

شرکت در آزمون گوته همانند دیگر آزمون های بین المللی، هزینه مشخصی دارد که باید به موسسه پرداخت شود تا مجوز شرکت در آزمون برای فرد صادر شود. این هزینه برای هر سطح از سطوح ششگانه آزمون گوته متفاوت است و هر فردی که بخواهد در هر کدام از سطح ها آزمون بدهد، باید هزینه مشخص شده برای آن سطح را پرداخت نماید. این هزینه ها در دوره های زمانی مختلف تغییر می کند و ممکن است چند ماه بعد قیمت جدیدی برای سطح های آزمون گوته اعلام شود. نرخی که در این بخش ذکر شده است، آخرین تغییرات در خود سایت گوته می باشد.

  • هزینه ثبت نام سطح A1 آزمون گوته : 3500 لیر
  • هزینه ثبت نام سطح A2 آزمون گوته : 3650 لیر
  • هزینه ثبت نام سطح B1 آزمون گوته : 3800 لیر
  • هزینه ثبت نام سطح B2 آزمون گوته : 3950 لیر
  • هزینه ثبت نام سطح C1 آزمون گوته : 4650 لیر
  • هزینه ثبت نام سطح C2 آزمون گوته : 4800 لیر

چهاربخش اصلی آزمون گوته

معمولا آزمون های بین المللی از 4 بخش اصلی درک مطلب، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن تشکیل می شوند و فرد شرکت کننده باید آزمون مخصوص هر بخش را بدهد و در آنها نمره قبولی را بدست آورد. آزمون گوته نیز همانند دیگر آزمون ها این بخش های اصلی را شامل می شود و شرکت کنندگان در این آزمون باید در این چهار مهارت اصلی که با نام های بخش درک مطلب یا Lesen، بخش شنیدن یا Hören، بخش نوشتاری یا Schreiben و بخش صحبت کردن یا Sprechen شناخته می شوند، نمره لازم را اخذ نمایند. نحوه نمره دهی برای این 4 بخش به صورت جداگانه است و فرد باید بتواند در هر یک از 4 مهارت اصلی، نمره قبولی را بگیرد. برای قبول شدن در این آزمون باید حداقل به 60 درصد سوالات پاسخ داده شود و نمره قبولی نیز در این سوالات اخذ نمایند. در صورتی که فرد شرکت کننده در آزمون گوته در هر کدام از 4 مهارت اصلی رد شود و نتواند نمره لازم را بگیرد، می تواند بار دیگر برای این کار اقدام کند؛ یعنی هیچ محدودیتی برای شرکت دوباره در 4 بخش اصلی آزمون گوته برای متقاضی وجود ندارد.

آزمون گوته؛ بخش درک مطلب یا Lesen

در بخش درک مطلب یا Lesen آزمون گوته که همانند بخش Reading در آزمون های زبان انگلیسی می باشد، مهارت خواندن فرد شرکت کننده سنجیده می شود. بخش لزن یا درک مطلب، 5 بخش را در آزمون گوته بر عهده دارد و متقاضی باید به این 5 بخش پاسخ مناسب را بدهد. برای این که بتوانیم از این مرحله سخت عبور کنیم و نمره لازم را بگیریم، باید از دایره لغات خوبی برخوردار بوده و تسلط کافی را در لغت شناسی زبان آلمانی داشته باشیم؛ داشتن مهارت کافی در لغت و شناخت بیشتر از آنها به ما کمک می کند تا مفهوم جملات آورده شده در این بخش را متوجه شویم و پاسخ بهتری به آنها بدهیم. سوالات این بخش از آزمون گوته می تواند به صورت های مختلفی اعم از تستی، 4 گزینه ای، بله خیر و یا تشریحی بیایند.

آزمون گوته؛ بخش شنیدن یا Hören

این امر برای ما قابل فهم است که بخش شنیداری، همیشه یکی از سخت ترین بخش ها در آزمون های زبان های بین المللی است و هر فردی را با هر مهارتی در زبان به مشکل می اندازد. بخش Hören همانند بخش Listening در آزمون زبان انگلیسی می باشد و فرد شرکت کننده باید با توجه به شنیده هایش، پاسخ مناسبی به سوالات بدهد. برای تسلط بیشتر در بخش شنیداری آزمون گوته، بهتر است در طول روز، خود را بیشتر مشغول گوش دادن به پادکست ها، موسیقی ها و یا اخبار و رادیو به زبان آلمانی بکنیم و هر چه بیشتر با زبان آلمانی ارتباط برقرار کنیم. نحوه آزمون این بخش بدین صورت است که در محل برگزاری آزمون گوته، فایل صوتی موردنظر از طریق بلندگو یا هدست برای شرکت کننده ها پخش می شود و فرد باید با توجه به این فایل صوتی به سوالات بخش Hören جواب بدهد.

آزمون گوته؛ بخش نوشتاری یا Schreiben

بخش نوشتاری آزمون گوته همانند دیگر آزمون ها، یکی از آسان ترین بخش ها می باشد؛ دلیل این آسانی هم این است که بیشتر شرکت کنندگان در آزمون گوته، تسلط کافی در جملات و استفاده از گرامر و علائم نگارشی در یک متن را دارند. این بخش در آزمون گوته دارای 3 قسمت است که سوالات آن معمولا به صورت نوشتن یک نامه رسمی و یک نامه غیر رسمی می باشد. متقاضی باید بتواند در مدت زمان 10 دقیقه، یک نامه رسمی را برای سازمان یا شخص مشخص شده در آزمون و همچنین یک نامه غیر رسمی برای دوست خود بنویسد. رعایت علائم نگارشی و اصول جمله نویسی، استفاده از گرامر مناسب و همچنی نداشتن غلط املایی از مهم ترین نکات مورد توجه در این بخش می باشد.

آزمون گوته؛ بخش صحبت کردن یا Sprechen

این قسمت در آزمون گوته، معادل بخش Speaking در آزمون زبان انگلیسی است که توانایی فرد شرکت کننده را در صحبت کردن می سنجد. بخش Sprechen، بخش نسبتا سختی است و برای گرفتن نمره مناسب در آن باید به صورت مکرر، صحبت کردن به زبان آلمانی را تمرین کرده و مهارت خود را افزایش دهید. این بخش از آزمون گوته دارای 3 بخش می باشد؛ در ابتدا از شما خواسته می شود تا خود را به طور کامل معرفی کنید و در ادامه با توجه به موضوعات داده شده در آزمون، باید به مکالمه و بحث بپردازید و نظرات و ایده های خود را بر اساس موضوعات آزمون ارائه دهید.

نمره قبولی در آزمون گوته

یکی از موارد مهم در آزمون گوته این است که نمره قبولی برای سطوح مختلف آن یعنی A1 , A2 , B1 , B2 , C1 , C2 متفاوت است و فرد شرکت کننده باید بتواند نمره مناسب را در بخش هایی که برای او در آزمون تعبیه شده است، اخذ نماید. یکی از اصول مهمی که باید قبل از شرکت در آزمون گوته در نظر بگیریم، این است که شرایط شرکت در آزمون و همچنین نوع نمره دهی و بارم بندی هر سطح از آزمون گوته که می خواهیم در آن شرکت کنیم را مطالعه کرده و کاملا به ضوابط و شرایط آزمون واقف شویم. تراز نمرات قبولی در هر سطح از آزمون گوته متفاوت است و همچنین زمانی که برای پاسخ دهی به هر کدام از بخش های 4 گانه آزمون گوته داده می شود نیز با هم فرق دارد. بنابراین بهتر است قبل از هر چیزی به سایت موسسه گوته مراجعه کرده و تمامی این موارد مطالعه کنیم تا کارمان نیز به مشکل نخورد. البته می توان تراز نمرات قبولی در آزمون گوته را به شرح زیر توضیح داد:

  • اخذ نمره صفر تا 59 : مردود
  • اخذ نمره 60 تا 69 : کافی و مورد قبول
  • اخذ نمره 70 تا 79 : رضایت بخش و راضی کننده
  • اخذ نمره 80 تا 89 : خوب
  • اخذ نمره 90 تا 100 : خیلی خوب
در بیشتر مواقع آزمون کتبی گوته زودتر از آزمون شفاهی برگزار می شود و شرکت کنندگان قبل از شرکت در آزمون شفاهی، آزمون کتبی را می دهند. در صورتی که این دو بخش آزمون گوته یعنی کتبی و شفاهی در یک روز انجام نگیرد، حداکثر فاصله زمانی برگزاری آنها 14 روز خواهد بود. مدت زمان آزمون کتبی 65 دقیقه است که برای بخش های شنیداری و نوشتاری 20 دقیقه و برای بخش درک مطلب 15 دقیقه در نظر گرفته می شود. همچنین مدت زمان آزمون شفاهی 15 دقیقه می باشد که توسط 2 ممتحن برگزار می گردد.

نحوه ثبت نام در آزمون گوته

رسمی ترین جایی که می توانید برای آزمون گوته ثبت نام کنید، سایت رسمی موسسه گوته می باشد که می توانید با مراجعه به این سایت و ثبت اطلاعات مورد نیاز، ثبت نام خود را نهایی کنید. البته این کار نیازمند داشتن حساب بین المللی پی پال یا مسترکارت و … هستید؛ زیرا باید هزینه ثبت نام را از به پول ملی آلمان یعنی یورو پرداخت نمائید. در صورت داشتن چنین شرایطی می توانید به بخش ثبت نام در سایت گوته مراجعه کرده و بعد از انتخاب زمان و تاریخ آزمون، هزینه را واریز کنید و ثبت نام خود را نهایی کنید.

با توجه به اینکه بسیاری از افراد مقیم ایران شرایط پرداخت ارزی با این حساب ها را ندارند، یکی از راه های مناسب برای گذر از این مشکل، سپردن پروسه ثبت نام به یک موسسه می باشد. موسسه های معتبری در کشورمان وجود دارند که پروسه ثبت نام آزمون گوته را به راحتی انجام می دهند و این کار سخت را برای شما آسان تر می کنند. یکی از ویژگی های بارز این موسسات، پرداخت ارزی با حساب های بین المللی می باشد که این عمل دشوار را برای افراد انجام می دهند. موسسه تبریز ویزا یکی از مجموعه های بزرگ در این زمینه می باشد که با ثبت نام همه سطح های آزمون گوته می تواند کمک زیادی به شما بکند. این مجموعه با دسترسی به حساب های بین المللی در مسترکارت، ویزا کارت و انواع آن، تمامی مراحل ثبت نام آزمون گوته را به همراه پرداخت نهایی آن برای شما بزرگواران انجام می دهد.

برای دسترسی به تاریخ ها و زمان های هر سطح آزمون گوته باید به سایت این موسسه مراجعه کنید و تاریخ مورد نظر خود را انتخاب کنید. موسسه گوته معمولا هر ماه، تاریخ ها و زمان های جدید آزمون را به سنترهای کشورهای مختلف ارائه می کند. این سنترها نیز از طریق وبسایت هایشان، این تاریخ ها را به علاقه مندان آزمون گوته اعلام می کنند. مراکز مختلفی در کشورهای مختلف از جمله ایران وجود دارند که آزمون سطوح ششگانه گوته در آنها برگزار می شود و داوطلبان زیادی در آنها شرکت می کنند. خوب است بدانید که کشور ایران از نظر تعداد برگزاری سالانه آزمون گوته، رتبه پنجم را در دنیا دارد. این رقم نشان دهنده علاقه زیاد ایرانی ها به زبان آلمانی و تحصیل در آلمان است؛ چراکه آلمان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل و کار برای ایرانی ها می باشد. البته به دلایلی، اکثر متقاضیان ایرانی آزمون گوته، از امتحان دادن در سنترهای ایرانی صرف نظر می کنند و رغبت بیشتری برای دادن آزمون در ترکیه و دیگر کشورهای اطراف نشان می دهند. از این رو، بیشتر موسسه های ثبت نام آزمون گوته، سنترهای خارج از کشور را به افراد پیشنهاد می کنند. مجموعه تبریز ویزا نیز ثبت نام آزمون گوته برای خارج از کشور را انجام می دهند. مراحل ثبت نام آزمون گوته در سایت تبریز ویزا بدین صورت می باشد:

1. به سایت اصلی تبریز ویزا مراجعه کنید و در قسمت منوی بالایی، وارد قسمت ورود/ثبت نام بشوید:

ثبت نام آزمون گوته در سایت - مرحله اول
2. در این بخش، ثبت نام کرده و وارد اکانت خود شوید:

ثبت نام آزمون گوته در سایت - مرحله دوم
3. در بخش آزمون های بین المللی، ثبت نام آزمون گوته را انتخاب نمائید:

ثبت نام آزمون گوته در سایت - مرحله سوم
4. در این بخش می توانید اطلاعات خود را به صورت کامل وارد کرده و ثبت نام خود را نهایی کنید:

ثبت نام آزمون گوته در سایت - مرحله چهارم
5. بقیه مراحل ثبت نام توسط کارشناسان تبریز ویزا انجام می شود و اطلاعات تکمیلی به شما ارسال می گردد.
کارشناسان تبریز ویزا با برقراری ارتباط با شما متقاضی عزیز آزمون گوته، زمان و تاریخ آزمون را که انتخاب کرده اید در سایت رسمی گوته وارد می کنند و ثبت نام شما در این آزمون را نهایی می کنند. از آن جهت که آزمون گوته، متقاضیان زیادی در دنیا دارد و یکی از پرتقاضاترین آزمون های زبان های بین المللی می باشد، ثبت نام در آن باید در سریع ترین حالت ممکن صورت گیرد؛ چرا که سنترهای آن در کشورهای اطراف ایران به سرعت پر می شود و منتظر ماندن برای تاریخ بعدی نیز کمی سخت به نظر می رسد. از این رو، کارشناسان مجموعه تبریز ویزا سعی می کنند در سریع ترین زمان ثبت نام شما را در آزمون گوته انجام دهند. بهترین کاری که شما می توانید قبل از ثبت نام انجام دهید، مشاهده زمان های سطوح مختلف آزمون گوته به صورت مکرر می باشد. زیرا همانطورکه گفتیم، این تاریخ ها سریع پر می شود و باید در زمان مناسب ثبت نام انجام شود. تاریخ ها و زمان های آزمون گوته را می توانید از سایت رسمی موسسه های ثبت نام کننده آن مشاهده فرمائید و آن را به اطلاع کارشناسان ما برسانید تا پروسه ثبت نام شما سریع تر صورت گیرد.

چگونه برای آزمون گوته آماده شوم؟

شاید این مطلب قبلا به گوشتان خورده باشد که زبان آلمانی، یکی از سخت ترین زبان های دنیاست و یادگیری آن دشواری های زیادی دارد. این یک حقیقت است؛ زبان آلمانی از جمله زبان های سخت در دنیاست و یادگیری آن به سعی و تلاش زیادی نیازمند است. افرادی که در آزمون های گوته شرکت می کنند، مستقیما با تمامی مطالب مربوط به زبان آلمانی روبرو هستند؛ بنابراین باید دانش کافی را از این زبان داشته باشند. نکته حائز اهمیت این است که برای شرکت در هر سطح از آزمون گوته، باید قبل از آزمون، برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم و تلاش مضاعفی داشته باشیم. شرکت در کلاس های آمادگی و تمرین و تکرار مباحث مختلف زبان آلمانی می تواند در گذر از این آزمون به شما کمک کند. البته افرادی هم هستند که به دلیل علاقه به زبان آلمانی، مباحث آن را به خوبی یاد می گیرند و دانش فردی خود را افزایش می دهند. اما باید به این نکته توجه کنیم که شرایط آزمون با دانش فردی تفاوت زیادی دارد و ما باید بر روی مهارت های حین آزمون متمرکز شویم.

افرادی که موفق به اخذ نمره قبولی در آزمون گوته می شوند، در کنار فراگیری زبان آلمانی، تکنیک ها و مهارت های موردنیاز در آزمون را نیز یاد می گیرند. شرکت در کلاس های آموزش تکنیک های حین آزمون می تواند بسیار کمک کننده باشد و فرد شرکت کننده را به سطح بالایی از مهارت آزمون دهی برساند. بکارگیری انواع تکنیک ها، مدیریت بهینه زمان و همچنین بکارگیری سرعت در عین دقت در آزمون، از جمله مهم ترین معیارهایی است که افراد مختلف را از هم متمایز می کند. همچنین شرکت در آزمون های آمادگی ای که قبل از آزمون اصلی برگزار می شود و صرفا برای آشنایی با نوع سوالات طراحی شده اند، می تواند کمک زیادی به افراد بکند.

باید گفت که امروزه، اینترنت بهتر از فضاهای آموزشی می تواند شما را برای هر آزمونی آماده کند. با یک سرچ ساده در گوگل، می توان به محتواها و جزوات ارزشمندی دست پیدا کرد که می تواند در مسیر آماده شدن برای آزمون گوته شما را یاری کند. همچنین می توانید با جستجو در سطح اینترنت، نمونه سوالاتی از آزمون های گذشته گوته را پیدا کرده و با تمرین و تکرار و حل کردن این سوالات، دانش خود را از این آزمون و مباحث آن افزایش دهید. بسیاری از این جزوات مستقیما از کشور آلمان منتشر شده اند و برای دسترسی عموم آزاد هستند.

نتایج آزمون گوته چه زمانی اعلام می شود؟

مشاهده نتیجه هر آزمون و امتحانی می تواند سخت و دلهره آور باشد؛ چرا که ما نمی دانیم چیزهایی که در ورقه امتحانی نوشته ایم، چه نمره ای گرفته اند. موسسه گوته به منظور کاهش حجم این استرس و اضطراب، معمولا نتایج آزمون گوته را در اسرع وقت به شرکت کنندگان اعلام می کند. نتایج آزمون گوته معمولا 3 روز کاری پس از آزمون به شرکت کنندگان اعلام می شود و زبان آموزان از نمره خود مطلع می شوند. در این حالت، استرس و اضطرابی که برای نمره خود در این آزمون داریم، کمتر می شود و دیگر یک استرس چند روزه و طولانی مدت در انتظار ما نخواهد بود. همچنین اعلام سریع نتایج آزمون گوته به آماده شدن برای آزمون های سطوح بالاتر و دیگر کلاس های آمادگی کمک بسیاری می کند.

پذیرفته شدگان عزیز می توانند بعد از 7 روز کاری به گرفتن کارنامه و مدرک گوته خود اقدام کرده و آن را دریافت نمایند. برای این کار باید به سایت موسسه گوته مراجعه کرده و در بخش آزمون ها روی گزینه تحویل کارنامه کلیک نمایند. در این بخش راهنمای تصویری مراحل دریافت کارنامه وجود دارد که کار شما را در طی مراحل دریافت راحت تر می کند. البته اگر ثبت نام شما توسط یک موسسه در ایران صورت گرفته باشد، می توانید از طریق همین موسسه، درخواست خود را مبنی بر دریافت کارنامه ارائه کنید. مجموعه تبریز ویزا در این راستا می تواند یاریگر شما عزیزان باشد و کارنامه آزمون گوته شما را در سریعترین زمان به دستتان برساند.

امیدواریم که با ارائه این مطلب و توضیح اجمالی آزمون گوته توانسته باشیم ماهیت کلی این آزمون را به شما عزیزان معرفی کنیم. چنانچه قصد دارید در هر یک از سطوح آزمون گوته ثبت نام کنید یا به مشاوره درباره آزمون گوته نیاز دارید، می توانید روی مجموعه تبریز ویزا حساب کنید. این مجموعه تمامی خدمات مربوط به آزمون گوته در سریع ترین زمان برای شما عزیزان انجام می دهد. شما بزرگواران می توانید از طریق واتساپ یا تماس با شماره تلفن مجموعه با کارشناسان تبریز ویزا در ارتباط باشید.

سوالات متداول

حداقل مدرک گوته برای تحصیل در آلمان کدام است؟

برخی دانشگاه های آلمان به ارائه مدرک A1 گوته اکتفا می کنند اما برخی دیگر از دانشگاه ها شرط تحصیل در این دانشگا ها را براساس داشتن حداقل مدرک B1 یا B2 در نظر گرفته اند.

آیا امکان ترک محل آزمون گوته در حین امتحان وجود دارد؟

بله؛ شرکت کنندگان می توانند بین 5 تا 7 دقیقه در حین امتحان در خارج از سالن باشند.

مدرک گوته چند سال اعتبار دارد؟

مدرک گوته مانند دیگر آزمون های بین المللی دارای تاریخ انقضا است و 2 سال اعتبار دارد.

هزینه ثبت نام در آزمون گوته توسط چه سازمانی تعیین می شود؟

این مبلغ توسط موسسه گوته تعیین می شود و باید به پول ملی آلمان یعنی یورو پرداخت شود. البته امکان پرداخت این هزینه به پول ملی سنتری که آزمون می دهید وجود دارد؛ مانند لیر در ترکیه

برای دریافت ویزای آلمان مدرک گوته نیاز است؟

بله؛ برای دریافت ویزای کشور آلمان داشتن حداقل مدرک A1 گوته نیاز است.

question-goethe

3 دیدگاه

  • سلام.میشه بدون داشتن اقامت و یا …..از طریق کشور ارمنستان در آزمون گوته شرکت کرد.مثلا مشابه ترکیه.ممنون

    • با سلام و احترام
      نیازی به داشتن اقامت ارمنستان نیست و می تونید با ثبت نام در سنترهای ارمنستان، مانند ترکیه آزمون بدین.
      لذا می تونین از خدمات مجموعه تبریز ویزا در ثبت نام آزمون گوته در ارمنستان بهره مند بشید.

  • […] موسسه ی گوته به عنوان مؤسسه فرهنگی فعال در سطح جهانی جمهوری فدرال آلمان، متعهد به ارتقای تفاهم بین آلمان، اروپا و جهان شده است. این موسسه اطلاعاتی در مورد تنوع فرهنگی و اجتماعی آلمان و اروپا در سراسر جهان ارائه می دهد. 158 موسسه گوته در 98 کشور، همراه با موسسات مرتبط، شبکه جهانی گوته را تشکیل میدهند. شرکت تبریز ویزا میتواند به شما در مورد ثبت نام گوته گرجستان یاری رساند. آنها به تثبیت زبان آلمانی در سیستم های آموزشی کشورهای میزبان کمک می کنند، و از بیش از 100000 مدرسه زبان گوته در سراسر جهان در ارائه کلاس های آلمانی با کیفیت بالا حمایت می کنند و آموزش بیشتر و صلاحیت معلمان آلمانی را ارتقا می دهند. ایشان همچنین دوره های زبان از دوره های عمومی آلمانی تا دوره های مقدماتی زبان و سمینارهای آگاهی اجتماعی و فرهنگی را ارائه می دهند. هر ساله بیش از نیم میلیون نفر در سراسر جهان در یک آزمون آلمانی در موسسه گوته یا در یک موسسه ی شریک گوته شرکت می کنند. تقریباً 20000 رویداد فرهنگی گوته در سال با مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی و ابتکارات جامعه مدنی در کشورهای میزبان ایجاد می شود. […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *