همه چیز درباره ی آزمون تلک


آزمون تلک چیست؟


همه چیز درباره ی آزمون تلک: تلک (telc) مخفف (the european language certificate) به معنای (گواهینامه زبان های اروپایی) نام یک موسسه ی زبان است که دفتر مرکزی آن در شهر فرانکفورت قرار دارد و به شما امکان می دهد مهارت خود را در 11 زبان اروپایی که با معیار استاندارد (CEFR) آموزش داده می شوند، ارزیابی نمایید. معیار CEFR یک روش استاندارد طبقه بندی سطح زبان است که در دنیا شناخته شده و پذیرفته شده می باشد. این روش بصورت کلی سه سطح اصلی دارد: “B” ، “A”  و ” C ” که هر یک از این سه سطح هم از دو سطح زیر مجموعه تشکیل شده اند. در کل 6 سطح وجود دارد: از A1 تا C2.

گواهینامه های زبان اروپایی چهار مهارت اساسی صحبت کردن (تعامل شفاهی) ، نوشتن، خواندن و درک شنیداری را ارزیابی می کنند. گواهینامه های زبان telc در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است و می توان آن را در بیش از 3000 مرکز امتحانی در سراسر جهان در تاریخ های آزمون متفاوت دریافت کرد .

اما به طور عموم زمانی که آزمون تلک شنیده می شود، در بیشتر مواقع منظور آزمون زبان آلمانی تلک است.

همه چیز درباره ی آزمون تلک

سطوح آزمون تلک


زبان آموزان آلمانی می توانند گواهینامه telc در سطوح زبان A1 تا C2 دریافت کنند.

سطح A1: این یک آزمون برای شرکت کنندگانی است که تقریباً 100 تا 150 ساعت درس خوانده اند. برای موفقیت در امتحان، باید بتوانید به روشی بسیار ساده در سطح A1 ارتباط برقرار کنید (مثلاً در موضوعات مرتبط با نیازهای مشخص مانند ملاقات، خوردن، نوشیدن، خرید کردن، خانه).
 باید بتوانید از برخی از ساختارهای بسیار ابتدایی دستور زبان استفاده کنید.

سطح A2: این یک آزمون زبان عمومی مناسب برای شرکت کنندگانی است که تقریباً 250 تا 300 ساعت درس آلمانی را گذرانده اند . برای موفقیت در آزمون باید بتوانید در زندگی روزمره به ابتدایی ترین شکل ارتباط برقرار کنید و در سطح A2 مکالمات کوتاهی داشته باشید. همچنین باید بتوانید از ساختارهای گرامری پایه به درستی استفاده کنید.

سطح B1: اگر دانش اولیه زبان آلمانی را دارید، این آزمون برای شما مناسب است. این سطح ، سطح دانش زبان مورد نیاز برای اخذ تابعیت آلمان می باشد. برای موفقیت در آزمون سطح B1، باید بتوانید در زندگی روزمره، مسافرت و موضوعاتی که به شما مربوط می شود، با جملات پایه و مرتبط ارتباط برقرار کنید. شما باید بتوانید در مورد تجربیات خود صحبت کنید، اهدافتان را توصیف کنید و یک نظریه را توجیح کنید.
شما باید بتوانید به طور کلی از مهمترین ساختارهای گرامری به درستی استفاده کنید.

سطح B2: این یک آزمون عمومی سطح پیشرفته آلمانی است. برای موفقیت در آزمون، باید بتوانید در سطح B2 خود را به وضوح و با جزئیات بیان کنید، نظر خود را با موفقیت توضیح دهید و راه حل هایی را با همکار خود ایجاد کنید. شما باید دایره لغات گسترده ای در زمینه تخصصی خود و در اکثر موضوعات عمومی داشته باشید. شما باید در گرامر خیلی خوب باشید.

سطح C1: این یک آزمون پیشرفته آلمانی است. این آزمون برای بزرگسالانی در نظر گرفته شده است که به دانش بسیار خوب آلمانی و استفاده در محیط های اجتماعی و حرفه ای و مطالعات آکادمیک نیاز دارند. شما باید بتوانید خود را روان و خود به خود در سطح C1 بیان کنید. شما باید بتوانید اصطلاحات مورد استفاده در زبان گفتاری را درک کنید و از سبک های مختلف آگاهانه استفاده کنید. شما باید همیشه توانایی خود را در استفاده صحیح از ساختارهای گرامری بالا نگه دارید.

سطح C2: این برای کسانی است که دانش آلمانی آنها به سطح زبان مادری نزدیک است. این آزمون برای دانشجویان و فارغ التحصیلان مقیم آلمان، داوطلبان مشاغلی که نیاز به دانش عالی آلمانی دارند و دانشجویانی که در مقاطع بالاتر برنامه های زبان و ادبیات آلمانی در خارج از کشور تحصیل می کنند، برگزار می شود.
برای موفقیت در آزمون سطح C2، باید بتوانید تقریباً هر چیزی را که می خوانید و گوش می دهید بدون مشکل درک کنید. شما باید بتوانید در حین صحبت کردن به طور خودجوش، مناسب و بسیار روان بیان کنید. شما باید بتوانید اطلاعاتی را که از منابع مختلفی که می خوانید و به آنها گوش می دهید در یک روایت یکپارچه منعکس کنید.


جایگاه آزمون telc در آلمان و جهان


گواهی های زبان telc توسط دانشگاه ها، شرکت ها و ارگان های دولتی در سراسر منطقه آلمانی زبان و بین المللی به رسمیت شناخته می شود. گواهینامه های زبان telc چه برای مقاصد حرفه ای، چه برای ورود به دانشگاه یا شرایط ویزا، درها را باز می کنند و توسط دانشگاه ها، شرکت ها و آژانس های دولتی در سراسر منطقه آلمانی زبان و همچنین در سطح بین المللی به رسمیت شناخته می شوند. آیا می خواهید در زمینه پزشکی کار کنید؟ آیا به اجازه اقامت نیاز دارید؟ آیا می خواهید در سطح بین المللی کار کنید؟ برای همه این نیازها، telc دارای گواهی زبان مناسب در تمام سطوح چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها (CEFR) است. telc نتیجه ی امن و عینی برای نشان دادن صلاحیت زبانی شما می باشد.

آمادگی برای آزمون


1- می توانید خود را با شرکت در دوره های زبان یا خودآموزی آماده کنید. کتاب های دوره در بسیاری از کتابفروشی ها موجود است که شما را به طور خاص برای سطح زبان انتخابی خود آماده می کند

2- با روش آزمون و انواع آزمون های فرعی در آزمون telc آشنا شوید. تست های تمرینی و اهداف یادگیری به شما در این امر کمک می کند.


تاریخ های ثبت نام در آزمون


مرکز آزمون telc شما تقویم آزمون ها را به طور منظم ارائه می دهد.  شما می توانید در تمام مراکز امتحانی ثبت شده در telc، از جمله بسیاری از مراکز آموزش بزرگسالان، در امتحانات شرکت کنید. در حال حاضر، متأسفانه مرکزی برای برگزاری آزمون تلک در ایران وجود ندارد، می توانید به کشور های همسایه مراجعه کنید، و در کشور های همسایه ایران تنها ترکیه است که سنتر تلک فعال دارد. آزمون تلک در ترکیه توسط چندین موسسه برگزار می شود. دو موسسه معتبر که برگزار کننده آزمون تلک در سه شهر آنکارا، ازمیر و استانبول هستند، موسسه های داس آکادمی و آنکا میباشند.

باید و نباید ها در روز آزمون

در روز امتحان باید کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشید. می توانید مداد، خودکار، تراش و پاک کن را به اتاق آزمون ببرید. نوشیدنی فقط در بطری های شفاف بدون برچسب مجاز است. وسایل بهداشت شخصی مانند دستمال کاغذی نیز مجاز است. کاپشن، کیف، تلفن همراه، ساعت مچی و سایر وسایل را نمی توان به اتاق برد و باید قبل از شروع آزمون تحویل داده شود .  لغت نامه ها، کتاب های درسی، یادداشت ها یا نمونه پاسخ ها تقلب و غیرمجاز محسوب می شوند و مجاز نیستند.


فاصله بین بخش های مختلف آزمون

مرکز و موسسه ای که در آن برای آزمون تلک ثبت نام کرده اید در مورد چگونگی برگزاری آزمون تصمیم خواهد گرفت و مراتب تصمیم را به شما اطلاع خواهد رساند.  اگر تایل های مختلف آزمون در روزهای مختلف انجام شود، بین قسمت های امتحانی نباید بیش از 7 روز فاصله باشد.


تاریخ دریافت نتیجه ی آزمون

بسته به تعداد آزمون های گرفته شده از آزمون دهندگان و امتحاناتی که باید روی آنها کار شود، ممکن است بین 4 تا 6 هفته طول بکشد تا نتیجه خود را دریافت کنید.


امکان ثبت نام مجدد آزمون

هر چند وقت یکبار که تمایل داشتید میتوانید در آزمون تلک ثبت نام کنید. اگر در آزمون قبل نمره ی کافی در یک یا دو مهارت کسب نکرده اید، میتوانید تنها در آزمون یک تایل شرکت نمایید اما باید در تمام چهار مهارت ثبت نام کنید.

کنسلی آزمون


تعداد مکان در هر سطح محدود است. مهلت ثبت نام تقریباً شش هفته قبل از تاریخ آزمون می باشد. شما می توانید مستقیماً از طریق وب سایت در آزمون ثبت نام کنید.

به دلیل ناکافی بودن تعداد شرکت کنندگان، آزمون ها تا چهار هفته قبل از تاریخ آزمون توسط دانشگاه لغو می شوند. تغییرات و لغو از طرف شما فقط به صورت کتبی پذیرفته می شود.

کنسلی آزمون تلک

دریافت کارنامه ی تلک


بعد از آزمون دادن داوطلبین در موسسه ی مد نظر، کارنامه ی ارائه شده از سمت موسسه تلک سنتر آلمان، می تواند توسط کارشناسان مجرب تبریز ویزا از سنتر های ترکیه دریافت و در ایران به دست شما آزمون دهنده ی گرامی برسد.

شما به راحتی میتوانید از خدمات پیکاپ کارنامه تلک و گوته ی تبریز ویزا استفاده کنید.

تایید گواهی های telc


بررسی اصالت گواهی telc ساده است. اکنون به راحتی می توان اصالت گواهی telc را در وب سایت تلک تأیید کرد.

 گواهینامه های telc در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است و در بسیاری از موارد به عنوان مدرک قانونی مهارت های زبانی استفاده می شود. قابل درک است که  برای همه افراد درگیر این آزمون چقدر مهم است که نتایج آزمون به روشی مطمئن و قابل اعتماد مستند شده باشد. به همین دلیل، telc تأیید نتایج امتحانات شما را با استفاده از یک پورتال آنلاین امن برای مقامات، دانشگاه ها و همینطور شما آسان کرده است.


به دو روش می توانید اصالت کارنامه خود را بررسی کنید:

روش اول:

  • کد QR روی کارنامه را با موبایل خود اسکن کنید، به سایتی هدایت می شوید، اطلاعات ثبت شده مشاهده می کنید.
  • نتایج نمایش داده شده را با داده ها و امتیازهای گواهی مقایسه کنید.
  • اگر اطلاعات صحیح باشد، تأیید کامل است.
  • اگر داده ها مطابقت ندارند یا هیچ داده ای ذخیره نشده است، از طریق ایمیل به آدرس service@telc.net با telc تماس بگیرید.

روش دوم:

تفاوت Goethe و Telc چیست؟


هر دو گواهی در کشور های آلمانی زبان و در سراسر جهان به طور مساوی شناخته شده اند و محتوای آنها بسیار مشابه است. Telc کمی بیشتر بر بیان شفاهی تمرکز می کند، در حالی که گوته تاکید بیشتری بر قسمت نوشتاری دارد.

آزمون تلکآزمون های بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *